אחד הדברים שאפשר להעריך אצל אדמונד ספרא, הרוכש הפוטנציאלי של הפועל ת"א, הוא העובדה שירידת ליגה לא מהווה מחסום לעסקה עבורו. כשמישהו פועל ככה, סימן שהכוונות שלו הן לטווח הרחוק. ולא כדי למכור למיליונר המזדמן הבא או למען אליפות מהירה.
זו באמת בשורה. גם כי הפועל ת"א היא קבוצה שזקוקה לריסטרט. וגם כי בכדורגל שלנו, במיוחד זה של התקופה האחרונה, הבנייה, הדרך, החלומות הרחוקים, כל המושגים האמורפיים – לא נחשבים. רק מה שאפשר לספור בידיים, במזומן, עכשיו במדרגות. חוזים, תוצאות, ניצחונות. מספיק להסתכל רגע על השינויים הגדולים שהתרחשו אצלנו לאחרונה כדי להבין.
מסאי דגו, למשל, המאמן שחלם לגדל דור חדש במכבי חיפה, שקיבל את צ'אנס חייו והחליט לעשות אחרת – מצא את עצמו בחוץ לעונה הבאה. אין לי טענות למכבי חיפה: זו קבוצה שבהגדרה שלה, בציפיות האוהדים, פספוס אליפות שווה כישלון, מודגש במרקר ירוק. ואי-אפשר לומר שליענקל'ה שחר, הבעלים הוותיק מכולם, לא חשובה הדרך. ובכל זאת, גם במכבי חיפה של יענקל'ה לא נמצא עוד אוויר בשביל הפרויקט של דגו, שהיה בעל פוטנציאל להדהד בכדורגל שלנו. ועכשיו אולי רק ברק בכר ייהנה ממנו.
גם בכר, אגב, המאמן החדש-ישן של חיפה, היה יכול ללכת על נבחרת ישראל, אבל בחר ללכת על המיידי. משימת בנייה לאומית? צו 8 למען החייאת חלומות הכדורגל שלנו? פחות, הרבה פחות. במכבי חיפה חיכה חוזה גדול. ומלאכה בטוחה וברורה יותר.
יוסי אבוקסיס זרק את בית"ר ירושלים כי האדמה תחתיו רעדה, ודילג להפועל ת"א. אז מה אם עוד היה יכול להציל את העונה עבור הקבוצה שלו. בהפועל חיכו לו חוזה ליותר מעונה, ולכאורה ודאות. לכאורה. כי כמו שקורה הרבה בחיים, הדברים שאתה הכי רודף אחריהם בורחים ממך. ואבוקסיס, הו הקארמה, מצא את עצמו בלי ודאות, בלי הפועל, ובלי כלום.
לכן, אחרי כל אלה, נחמד שעומד בשער בעלים חדש, שמבין שיצטרך לבנות מחדש, אולי אפילו מירכתי הכדורגל, מהליגה השנייה. והוא משדר: הכל בסדר, לא יקרה כלום. אין לחץ בהפועל הנוכחית שיפריע לפעול נכון. האוהדים לא מצפים ליותר מדי. מקום בליגת על, ניצחון בדרבי אחרי עשור, נתחיל מזה.
כך שאם כבר בנייה, שתהיה בנייה. תוכנית אב להחזרת המועדון למעמדו, נוסחה לשילוב נוער, טיפוח שחקנים שיזוהו עם המועדון, מאמן לטווח ארוך. עם שיטה, ראייה. כזה שיגדל את תינוקות קשטן הבאים. ויבשל הישגים על אש קטנה.
שמעתי, אגב, שיש אחד שיכול להתאים. אמיץ, בעל חזון, פנוי לעונה הבאה. דגו, קוראים לו.