1. משחק הדמעות

הדמעות שזלגו מעיניו של סלים טועמה, שהוזעק מעמדת מנהל הקבוצה לקווים ועשוי להפוך למושיע של הפועל ת"א, סיפרו בצורה המדויקת ביותר את מה שעבר על המועדון בתקופה האחרונה. אחרי עשרה משחקים עקרים תחת יוסי אבוקסיס, האדומים ניצחו את מכבי נתניה 0:1 ודילגו מעל הקו האדום, לפחות עד למשחק של מ.ס אשדוד מחר נגד בית"ר ירושלים בטדי.
3 צפייה בגלריה
yk13909161
yk13909161
(חגיגה באדום. פאסי אחרי הניצחון | צילום: עוז מועלם)
אחרי התבוסה מול בית"ר ירושלים בשבת, שהובילה לפיטוריו של אבוקסיס, טועמה קיבל את הפיקוד ועמד במשימה הראשונה. להפועל ממתינים עכשיו שני משחקי הישרדות נוספים, בשבת מול אשדוד בבלומפילד ובמחזור הסיום מול הפועל חדרה בחוץ, והיא תלויה לגמרי בעצמה.
טועמה ביצע ארבעה שינויים בהרכב והקבוצה נראתה טוב יותר, אבל אחרי 34 דקות הוא תפס את הראש כשיגאל פריד הראה לסתיו טוריאל כרטיס אדום, שבוטל בהתערבות ה-VAR. דקתיים לאחר מכן טוריאל בישל כבר את שער הניצחון עם הגבהה מדויקת לראש של עמרי אלטמן. בנתניה טענו שטוריאל היה צריך לעצור את המשחק אחרי שג'ואל אבו-חנא סימן שהוא מתח את השריר האחורי, ובמגרש פרצה מהומה בהשתתפות שחקני שתי הקבוצות, שבסיומה הורחק אליאן רוחנא מהפועל ת"א, שקם מהספסל.
נתניה, שלא בעטה במחצית הראשונה אפילו פעם אחת לשער של רוי ברנס, השתלטה על המשחק אחרי ההפסקה, אבל לא הייתה מסוכנת למעט שני מקרים, כשהכדור הורחק מהקו על ידי בראיין פאסי (70) ואיהאב גנאים (90). (נדב צנציפר)
3 צפייה בגלריה
yk13909420
yk13909420
בחור כובש. דין דוד חוגג צמד | צילום: אלעד גרשגורן

2. כובשים בלי הפסקה

הסיכויים של מכבי חיפה לזכות באליפות רביעית ברציפות לא גבוהים, אבל הניצחון 1:5 על בני-ריינה אמש צימצם את הפער בפסגה לארבע נקודות והשאיר את התקווה שלה בחיים. מה שנשאר לה עכשיו זה לקוות שמכבי ת"א תמעד מחר בסכנין ושהיא תנצח את הצהובים במשחק העונה בשבת. אחר כך, אלוהים גדול.
ויש גם מטרה משנית, להכתיר את דין דוד למלך השערים של ליגת העל. החלוץ נעדר חודשיים בגלל פציעה, אבל מאז שחזר הוא לא מפסיק להבקיע - ואתמול הוא כבש צמד שלישי ברציפות שהעלה את מאזנו ל-18 כיבושים, שניים יותר מאשר ערן זהבי. אבל רגע, יש צלע שלישית במאבק, פרנצדי פיירו שעם צמד משלו הגיע ל-16 שערים. יהיה מעניין עד לסיום העונה, לפחות בגזרה הזאת.
ריינה פגעה העונה נואשות בחלומות האליפות של מכבי חיפה עם שני ניצחונות שלקחו ממנה שש נקודות, וגם פתיחת המשחק אמש לא בישרה טובות לירוקים מכיוון הכבשה השחורה שלהם. כבר אחרי 70 שניות שלומי אזולאי מצא את פרדי ורגאס, שבעט מחוץ לרחבה לרשת של שריף כיוף. לא פלא שהקבוצות הגדולות לוטשות עיניים לעבר הקשר מוונצואלה לקראת העונה הבאה. שחקני חיפה נכנסו להלם, אבל בניגוד לשני המשחקים הקודמים הם יצאו ממנו מהר מאוד. פיירו (12) השווה מכדור שסמביניה בעט לגופו, וכעבור שתי דקות דוד השלים את המהפך מבישול אדיר של מחמוד ג'אבר.
ריינה פתחה טוב יותר את המחצית השנייה, אבל דווקא דוד (61) כבש שוב והשלים צמד אישי. שני השערים האחרונים היו שייכים לצמד פיירו את ליאור רפאלוב, שכבישלו זה לזה בדקות 68 ו-72.
אז מכבי חיפה השלימה ניצחון רביעי ברציפות, היא בכושר נהדר שבוע לפני משחק העונה, וגם האוהדים שלה לא איבדו תקווה כש-4,000 מהם ליוו את הקבוצה לאצטדיון גרין. ועדיין, זה יהיה נס אם מסאי דגו יעזוב את המועדון עם צלחת אליפות ביד. (שמעון אלבז)
3 צפייה בגלריה
yk13909521
yk13909521
גיא מלמד | צילום: עוז מועלם

3. שניים בפנים, שניים בחוץ

הפועל חיפה עושה עונה טובה, אבל לפלייאוף העליון היא לא התייצבה כשהפסידה בחמישה מששת המשחקים האחרונים שלה, כולל אחד בסיום הליגה הסדירה. אבל אתמול, רגע לפני שהפועל באר-שבע בורחת לה בקרב על המקום השלישי, היא ניצחה אותה 0:2 בסמי עופר וצימצמה את הפער ביניהן לחמש נקודות - כשעד לסיום העונה נותרו ארבעה מחזורים. זה פער שלא יהיה קל למחוק, אבל אפשר עדיין לפנטז. וחוץ מזה, גם אם הפועל חיפה תישאר רביעית היא תזכה בכרטיס לאירופה במקרה שבאר-שבע תניף את הגביע, וזה כבר משהו שנשמע יותר הגיוני.
הקבוצה של רוני לוי, שהייתה נחושה לתקן את הרושם מהתצוגה הכושלת בדרבי האחרון, הסתערה על השער של באר-שבע מהפתיחה והכריעה את המשחק כבר בפתיחתו. המגן הצעיר נועם בן-הרוש כבש את הראשון כבר אחרי עשר דקות, וגיא מלמד (15) נגח מקרוב את השער ה-13 שלו העונה. הפועל חיפה לא הרפתה והמשיכה לתקוף, אבל לא כבשה שערים נוספים גם אחרי הרחקותיהם של איתן טיבי (70) והלדר לופס (81). (איתן גליקמן)

4. עכשיו נזכרתם?

איך עולים למשחק כדורגל כאשר עוד לפני שריקת הפתיחה אתה מתבשר שירדת רשמית ליגה? עם האתגר המדכדך הזה התמודדו אתמול שחקני הפועל פ"ת, שחזרו תוך עונה אחת ללאומית ופגשו אתמול את הפועל ירושלים. והם עשו זאת לא רע בכלל כשאחרי שלושה חודשים רשמו ניצחון ראשון בקדנציה של בני לם.
שתי הקבוצות הציגו יכולת בינונית והתקשו להגיע למצבים במשחק שהיה לפרוטוקול בלבד. רק אחרי 62 דקות משמימות, קיבלו אוהדי המארחת סיבה לחייך: דרור ניר הרים כדור מצד שמאל שהגיע לרועי אלימלך, שבביצוע נפלא שלח אותו לפינה הרחוקה, 0:1 להפועל פ"ת. זיו אריה לא היה מרוצה מהיכולת של קבוצתו, ערך חילופים, וגם הביע דעה קולנית על החלטות השיפוט, מה שעלה לו בכרטיס צהוב.
למרות שכבר ירדה ליגה, הפועל פ"ת רצתה מאוד והתאמצה לשמור על שלוש הנקודות וזכתה לעידוד מסיבי של אוהדי הקבוצה עד לשריקת הסיום. היתרון אכן הספיק עד הסיום והפועל פ"ת התנחמה בהפגנת מקצוענות ובניצחון שהגיעה מאוחר מדי. (לירן ביטון)