מי שמאמין במזל בכדורגל, קיבל אתמול הוכחה שיש דבר כזה. השידוך בין הפועל ת"א ליוסי אבוקסיס נולד בחטא, החיבור ביניהם כשל לחלוטין. והנה, כבר במשחק הראשון בלי אבוקסיס המזל התהפך לחלוטין. הפועל כבשה שער אחד מתוך מצב וחצי שהיה לה בכל המשחק, ואפילו הצליחה לשמור על היתרון הזה ולא לחטוף שער שוויון בתוספת הזמן, כמו שקרה לאבוקסיס מול הפועל פ"ת.
1 צפייה בגלריה
yk13909055
yk13909055
(צילום: עוז מועלם)
מבחינת קארמה, עדיף את סלים טועמה על פני יוסי אבוקסיס. מתברר שדווקא אפשר לשנות קבוצה תוך מספר אימונים בודדים, מתברר שהפועל דווקא יכולה לכבוש שער בלי לנקוט אמצעים מיוחדים. הפועל ת"א, מתברר, היא קבוצת כדורגל ככל הקבוצות בליגת העל. זאת לא בעיה לשים כאן גול, עם כל הכבוד, הגנות ליגת העל לא מורכבות מאגדות של נבחרת איטליה לדורותיה. רוב השחקנים כאן מתקשים בפעולות פשוטות כמו סגירה אלכסונית.
הפועל ת"א יכולה להיות מרוצה מכך שהלחץ הפסיכולוגי שהיא הפעילה בכל החזיתות יפעל לטובתה. דיברו על כך שבית"ר ירושלים לא תתאמץ מול אשדוד, בזמן שמכבי נתניה הציגה אמש משחק נרפה בחלקים גדולים, ועשתה להפועל ת"א חיים קלים. דיברו על הרווח של אשדוד מכך שהיא תעלה למשחק מול בית"ר כשהיא יודעת איזה תוצאה היא צריכה, בסופו של דבר היא תעלה למשחק בטדי ביום שני בלחץ גדול, וגם בית"ר צריכה את הנקודות כדי להישאר בליגה. מקבוצה שלא הולך לה כלום, הפכה הפועל ת"א לקבוצה שהכל הולך לה.
אצל אבוקסיס לקח להפועל ת"א יותר משש שעות כדי למצוא לראשונה את הרשת, לטועמה – קצת יותר מחצי שעה. אבוקסיס החליף מערכים בלי הפסקה, טועמה עלה בהרכב סופר-התקפי וניצח. כשהחיבור בין המאמן לשחקנים הוא טבעי, לא צריך לשבור את הראש יותר מדי על טקטיקה, לא צריך גם לחשוב מי צריך לפתוח בהרכב ומי הכי "מתאים" למשחק. אבוקסיס התייחס לכל משחק כמו למבחן בתואר בפיזיקה, אתמול הפועל הייתה משוחררת כמו סטודנט שסיים את התואר המכביד. היא באה בכפכפים למבחן האחרון ויצאה עם שלוש נקודות. הכל נראה עכשיו קל ופשוט, כמו להכין פתיתים. הפועל ת"א תגיע למשחק העונה שלה מול אשדוד במצב אידיאלי, מדהים מה שהודעת פיטורים אחת יכולה לעשות.
הפועל השתחררה, וזה ניכר גם במהלך שהביא לשער שהובקע. ליגת העל סובלת מאוד מבזבוזי זמן מיותרים, כבר אי-אפשר לדעת מתי השחקן שמוציא את הכדור החוצה באמת פצוע, או שהוא רוצה לעצור את המומנטום של היריבה. טוב עשתה הפועל ת"א שהמשיכה לשחק, רק השופט קובע מתי עוצרים. גם אם שחקן נפגע והשופט לא שרק, צריכים להמשיך לשחק. זה כדורגל, זה משחק פיזי, כל עוד אין עבירה - הכל בסדר. לעצור את המשחק על כל שטות - זאת הפגיעה האמיתית בספורטיביות. דעתי בעניין הזה אפילו יותר קיצונית, אין לעצור את המשחק אלא אם יש סכנת חיים. חלית? נפצעת? יטפלו בך אחר כך. זה לא דחוף. אתה ספורטאי מקצועי, אתה תתגבר.

כשבית"ר תרוץ לאליפות

לאור הניצחון של הפועל ת"א, בית"ר ירושלים עוד לא הבטיחה הישארות באופן סופי ולכן יש לה על מה לשחק. גם אם בית"ר הייתה מבטיחה את ההישארות שלה קודם, היה לה הרבה על מה לשחק לקראת העונה הבאה. בית"ר ירושלים זאת קבוצה של מומנטום, החמישייה מול הפועל ת"א שינתה לגמרי את מצב הרוח של המועדון. ברק יצחקי הביא הרבה התלהבות ואופטימיות, החמישייה עשתה עבור בית"ר משהו אחר - היא נתנה תקווה אמיתית לכך שבית"ר תחזור להיות קבוצת צמרת. זה היה משחק היסטורי, שיכול להביא לשינוי מומנטום היסטורי. הפוטנציאל של בית"ר הוא אדיר, והניצחון הענק על הפועל ת"א יכול לעזור לה סוף-סוף לנצל אותו. הגביע שבו זכתה לא הביא לשינוי המיוחל, אולי ניצחון ליגה מול הפועל ת"א כן יוכל לעשות את זה.
הפלייאוף התחתון מתגלה כמתנה עבור בית"ר ירושלים. אחרי אשדוד, יש לבית"ר דרבי מול הפועל ירושלים, ותתארו לכם את ההתלהבות של הקהל אם בית"ר תביא גם את הדרבי. הציפיות לקראת העונה הבאה ירקיעו לשחקים. זה אומר בהכרח עוד מינויים. עבור קבוצה שאין לה בעלים שלא מתקשה לבזבז מיליונים, מדובר בבונוס גדול.
אז אל תגידו שלבית"ר אין על מה לשחק. כי יש לה עוד הרבה מה להרוויח מהעונה הזאת. הכדורגל הישראלי צריך את בית"ר חזקה. יש במועדון הזה קסם מיוחד, שאין במועדונים אחרים, ואי-אפשר גם להסביר בדיוק מהו. אפשר רק לדמיין את הטירוף שיהיה בליגה כשבית"ר תרוץ לאליפות.