עוד ארבעה מחזורים נותרו לסיום העונה בספרד, אבל אמש זה נגמר. בפעם השלישית בחמש עונות, ואחרי שאיבדה בשנה שעברה את התואר לברצלונה, ריאל מדריד שוב הוכתרה כאלופת ספרד. וזה לא קשור בכלום לשיפוט או לכדור שכן או לא עבר את הקו בקלאסיקו – מדובר בבירור בקבוצה הכי טובה בליגה.
1 צפייה בגלריה
yk13909379
yk13909379
(בלינגהאם, מודריץ' ודיאס אתמול. החותמת הסופית | צילום: Florencia Tan Jun/Getty Images)
הדרבי הקטלאני שם את החותמת הסופית על מה שהיה ברור כבר זמן רב: ברצלונה, שהייתה חייבת שלוש נקודות כדי להישאר בתמונה, איבדה פעמיים יתרון בג'ירונה והפסידה 4:2 (מה שגם עלה לה במקום השני). ריאל, שלפני כן הביסה בקלות את קאדיס 0:3 משערים של בראהים דיאס, ג'וד בלינגהאם וחוסלו, עושה את זה בפעם ה-36 בהיסטוריה.
במהלך העונה הנוכחית צירפה ריאל את בלינגהאם, שנראה כמו שחקן השנה שלה, ואת הפוטנציאל הטורקי האדיר ארדה גולר; היא האריכה חוזים לוויניסיוס ורודריגו, דיאס ואדר מיליטאו, אדוארדו קמאבינגה ופדריקו ואלוורדה; היא קיבלה חדשות נפלאות מברזיל, עם הפריחה של הדבר הגדול הבא – אנדריק שיצטרף אליה בקרוב – ועם ההחלטה של המאמן קרלו אנצ'לוטי לוותר על הפנייה מהסלסאו ולהמשיך לאמן בברנבאו; ובאופק, ככל הנראה, מחכה קיליאן אמבאפה שהפעם באמת לא ימשיך בפ.ס.ז' (טל"ח, חייבים במקרה שלו), ויש רק קבוצה אחת שהוא באמת רוצה לשחק בה. ריאל מדריד.
אם ריאל תעבור ביום רביעי את באיירן מינכן בחצי גמר ליגת האלופות, אחרי 2:2 בגרמניה, היא תתקרב לעונה קרובה לשלמות. לפעמים לא מדובר בטרבל, אלא רק בהרגשה שכל מה שנעשה לאורך זמן הניב את הפירות הטובים ביותר, ואין סיבה שזה ייפסק בעונה הבאה.

הדרך של ריאל

חילופי הדורות יגיעו בסופו של דבר, זה לא יימשך לנצח, העניין הזה של לוקה מודריץ' וטוני קרוס. אבל הם מתבצעים בהדרגה, והמחליפים מוכנים, איכותיים, משחקים ומספקים את הסחורה, ולומדים מהטובים ביותר. זה הגורם המרכזי להרגשה שהזכרנו, העובדה שריאל יצאה משנות השליטה של בארסה עם מחשבה קדימה. בעצם, יש רק כוכבית בודדה ומעיקה בעונה הזו, וקוראים לה אתלטיקו מדריד – היא אחראית להפסד היחיד של ריאל בליגה, וגם הדיחה אותה בשמינית גמר הגביע.
זה לא דומה למה שמנצ'סטר סיטי מציעה בשיאה מבחינה התקפית וסגנונית, אבל בשורה התחתונה, כששתיהן נפגשו ברבע גמר ליגת האלופות, ריאל יצאה מנצחת בזכות הנחישות והגאונות הטקטית. גם כאן זו לא השלמות שרוב האוהדים מדמיינים, אבל היא ראויה לאותה הערכה והתלהבות. אם זה ייגמר, כאמור, גם עם זכייה בליגת האלופות, אי-אפשר יהיה למצוא שום כתם במה שהבלאנקוס עשו השנה.
ב-2008, ריאל לקחה אליפות שנייה ברציפות ואז נכנסה ל-11 שנים לא פשוטות בליגה, בהן זכתה רק עוד פעמיים. השמחה מסדרת ההצלחות בצ'מפיונס לא הייתה שלמה. אבל חמש השנים האחרונות, גם השתיים שהסתיימו בלי התואר המקומי, מסמלות יפה את מה שקרה בספרד. ברצלונה איבדה את דרכה מקצועית וכלכלית, ריאל חמומת המוח התחילה להתנהל אחרת, כבר בלי כריסטיאנו רונאלדו או גלקטיקוס מובהקים, אלא עם מה שמביא ניצחונות.
וברצלונה? בינתיים היא אפילו לא הקבוצה הבכירה בקטלוניה, לפחות על פי הטבלה ושני ההפסדים לג'ירונה השנה. פניית הפרסה של צ'אבי וההחלטה להישאר טובה למועדון, שיתחיל את העונה הבאה ממקום יציב יחסית, אבל עד הודעה חדשה – ריאל היא הקבוצה שצריך לעבור בדרך לפסגה. וזה יהיה קשה.
אנגליה. ארסנל שמרה על המקום הראשון עם 0:3 על בורנמות', שני מחזורים לסיום, אבל מנצ'סטר סיטי מוכנה למהפך: יש לה נקודה פחות, משחק נוסף להשלים, ואמש היא הביסה את וולבס 1:5 עם רביעייה של ארלינג הולאנד.