שרת התחבורה מירי רגב הודיעה אמש כי תא"ל (במיל') פיני יונגמן, תא"ל (במיל') בועז לוי ואל"מ (במיל') שאול לוי ישיאו את אחת מ-12 משואות הגבורה בהר הרצל ביום העצמאות הקרוב, זאת בעקבות יירוט המתקפה האיראנית על ישראל.
לפי ההודעה, בועז לוי הוא ממובילי פרויקט החץ ותפיסת ההגנה השכבתית. הוא כיהן כמהנדס הראשי וראש תוכנית חץ במל"מ והוביל למבצעיות חץ 2 והמצאת חץ 3, כמנהל מפעל ההגנה האווירית וכראש חטיבת הטילים והחלל. היום לוי משמש כמנכ"ל התעשייה האווירית.
2 צפייה בגלריה
yk13909463
yk13909463
(פיני יונגמן | צילום: רפאל)
יונגמן, נכתב, שירת במערך ההגנה האווירית. הוא ממייסדי מערכות כיפת ברזל וקלע דוד וממובילי התוכנית. כיום הוא ראש חטיבה במערכות ההגנה האווירית ברפאל.
שאול לוי הוא ממייסדי מערך השליטה והבקרה של מערך החץ בחברת אלביט. הוא הקדיש את חייו המקצועיים לפיתוח מערכת ההגנה.
2 צפייה בגלריה
yk13909567
yk13909567
שאול לוי | צילום: אלביט
"זו הייתה המתקפה הגדולה ביותר מסוגה בהיסטוריה של המלחמות", צוין בהודעת השרה, "גם אם רק חלק קטן מעוצמת האש הזו היה פוגע במטרותיו, הפגיעות בנפש וההרס היו בסדרי גודל בלתי נתפסים. אך לתדהמת העולם כולו, מדינת ישראל הצליחה, יחד עם השותפות שלה במזרח התיכון ובעולם, ליירט 99% מכוח האש שהופנה אליה. ההצלחה ההיסטורית הזאת הושגה בזכות שותפים רבים, אך בראש ובראשונה בזכות אנשי ונשות הטכנולוגיה הישראלית שמקדישים את חייהם להגנת ישראל מפני אויביה".
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, אמר: ״את המשואה הזאת אשיא בגאווה בשם עובדות ועובדי התעשייה האווירית, המנהלות והמנהלים, אך גם בשם התעשיות הביטחוניות כולן".