אוכל: אחרי ההצלחה הגדולה עם פתיחת מסעדת נאיפה בנווה צדק בתל-אביב, התפנתה נאיפה מולה, ילידת ירכא, לפתוח את הדבר הבא: ״ווסט אל-בלד״. מולה מציעה כאן פטיסרי דרוזי עדכני וקפה טוב לצד לאנץ׳ בוקס מושקע וטעים ועוד הפתעות מהמטבח של השפית הכי מדוברת בעיר. כל זה קורה במתחם סוזן דלל, בסמוך למסעדה, ונותן מענה נגיש וקליל לעוברים ושבים, לרקדנים הפוקדים את המקום, לתושבי השכונה ולכל מי שחפץ בכך.
ווסט אל-בלד משמעו בערבית מרכז הכפר, משם יגיע בדרך כלל האוכל הטעים. ואכן, תמצאו כאן אוכל טעים, שבחלקו מייצג את מסורת העדה הדרוזית וחלקו מותאם למקום ולרצונות של השפית.
2 צפייה בגלריה
yk13909750
yk13909750
(צילום: דוד קישקה)
את המאפים מייצרות בעיקר נשים דרוזיות שאין להן תעסוקה, וזה חלק חשוב מהחזון של נאיפה לקדם ולשמר את המאכלים המסורתיים מהבית ולאפשר לנשים אלו להתפרנס. כך תוכלו ליהנות מפאטייר טעים וממאפה ספיחה זעתר, וגם ממעמולים מצוינים של תמרים ושל אגוזים. יש גם נגיעות עדכניות, כמו לדוגמה פיננסייר נהדר של זעתר ותפוז או סקונס, ג׳יבנה ואריסה.
תמצאו פה גם משקה בשם מרלי, ורסיה קרה של חליטה דרוזית מסורתית. בדרך כלל מרלי יתבשל שעות עם תבלינים דוגמת הל, ג׳ינג׳ר, אגוז מוסקט וציפורן ויהווה תרופת סבתא לחיזוק נשים אחרי לידה.
2 צפייה בגלריה
yk13909751
yk13909751
צילום: דוד קישקה
זהו סוג של צ׳אי דרוזי שנאיפה החליטה להגיש בדלפק החדש והנעים הזה שהיא יצרה כאן.
לאלו שיחפשו ממש לאכול, יש כאן לאנץ׳ בוקס עם סלטים מגוונים וגם קציצות עדשים, פשטידות ועוד. פתרון טוב לארוחת צהריים קלילה, נעימה ומזינה אם אתם בסביבה, ונראה שרקדני המתחם והשכנים לגמרי אימצו את נאיפה לחיקם.
רחוב: מרכז סוזן דלל למחול ולתיאטרון נקרא על שם צעירה בריטית ממוצא יהודי, שניסתה לפתח קריירת ריקוד בארץ ונפטרה ממנת יתר בשנת 1981, כשהיא רק בת 25. הוריה החליטו להנציח כך את זכרה ואת שמה. הקומפלקס המרהיב הזה בנווה צדק מורכב משני מבנים ששימשו כבתי ספר במאה שעברה: בית ספר לבנים, של "כל ישראל חברים", ובית ספר אחד לבנות, של "חובבי ציון", שנבנו בשנת 1908.
ברחבת החצר הגדולה ישנם עצי הדר ותעלות מים, פרי עבודתו של אדריכל הנוף שלמה אהרונסון, שהוא הומאז׳ וזכר לפרדסים הרחבים שהיו כאן בעבר ולשיטת ההשקיה שהייתה נהוגה.
נעים לשבת במתחם ולהסתובב בו והוא כמובן חלק משכונת נווה צדק, השכונה היהודית הראשונה שנבנתה מחוץ ליפו העתיקה בשנת 1887.
היום זו שכונה שהיא ממש כפר קטן בתוך העיר, ובין הסמטאות המקסימות תמצאו גלריות, חנויות מעצבים, תכשיטים, בתי קפה ומסעדות שכיף לשבת בהם. ברח׳ שמעון רוקח 21 נמצא בית הסופרים ומוזיאון נחום גוטמן, אחד הציירים המזוהים ביותר עם העיר תל-אביב וזה שעיצב את סמלה. בתחילת רחוב ליליינבלום קולנוע עדן, הראינוע הראשון בארץ, שעומד נטוש כבר שנים ובסמוך לו, במספר 5, מוזיאון יהדות עדן ובית הכנסת המרהיב של העדה. ולמי שעדיין לא היה, מומלץ גם לטייל לאורך פארק המסילה הפסטורלי, מעין שדרה שקטה וירוקה בלב ההמולה התל-אביבית.
ווסט אל-בלד, מרכז סוזן דלל, תל-אביב