סמ”ר ראובן מרק מורדכי אסולין (19) מרעננה, סמ”ר עידו טסטה (19) מירושלים וסמ”ר טל שביט (21) מכפר גלעדי נהרגו אתמול בצהריים במטח החריג מרפיח לכרם שלום. אסולין וטסטה היו לוחמים בגדוד שקד של גבעתי, ושביט היה לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח”ל. הכוחות שנפגעו שייכים לכוחות האבטחה במרחב, שהוצבו שם על מנת לשמור על ציוד וטנקים של גדודים שנערכים לכניסה לרפיח - שנמצאת מעבר לגדר. בשבועות האחרונים נפרסו באזור עשרות רבות של טנקים ונגמ”שים כחלק מההיערכות לפעולה הקרקעית. לצה”ל הייתה התרעה כללית על הירי בשל המיקום החשוף שבו הוצבו הלוחמים, ולכן בשטח מוקמו מיגוניות וצומצמו הכוחות. לכן, בצבא מתחקרים כיצד למרות שהופעלה אזעקה, וחרף היערכות הכוחות, האירוע הסתיים כך.
1 צפייה בגלריה
yk13911073
yk13911073
(גרם שלום: פינוי הפצועים לאחר המטח לעוטף)
מהשיגורים נפצעו באורח קשה שני לוחמים בגדוד 931 ולוחם בגדוד שקד. בנוסף, נפצעו באירוע תשעה לוחמים באורח בינוני וקל. בסוף השבוע, נציין, היה ירי נוסף לעבר כרם שלום, ואדם אחד נפצע קל.
המטח החריג אתמול כלל 14 רקטות ופצצות מרגמה שנורו ממשגרים תת-קרקעיים, כ-350 מטרים סמוך למחסות אזרחיים ברפיח. אף אחד מהשיגורים לא יורט. הנפגעים פונו משתי זירות - עמדת אבטחה ליד מחנה אמיתי, ומרחב פתוח ליד אוהל או מיגונית. אחת הנפילות פגעה בעמוד חשמל בבסיס אמיתי, רקטה נוספת פגעה בבית ריק בקיבוץ כרם שלום ואחרת במבנה במוצב סופה הסמוך.
בצבא, כאמור, העריכו מבעוד מועד שבשל כינוס הכוחות סמוך לגדר לקראת אפשרות של כניסה לרפיח, ומול תצפיות חמאס, בארגון הטרור ינסו לתקוף את הכוחות - ולכן ההתנהלות מתוחקרת.
האזעקה נשמעה בשעה 13:31 כתוצאה ממטח הרקטות, ולאחר מכן נורו גם פצמ”רים לאזור. טנקים הגיבו באש לעבר יעדים בשטח הרצועה לצורך בידוד המרחב. בנוסף, מיד לאחר המטח, מעבר כרם שלום נסגר למעבר משאיות.
דובר צה”ל עדכן בהמשך כי מטוסי קרב, בהובלת אוגדת עזה, תקפו את המשגר שביצע את השיגורים לעבר כרם שלום. בנוסף, כך נמסר, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי במרחב השיגור.
שר הביטחון יואב גלנט קיים אתמול סיור במרחב המסדרון במרכז רצועת עזה והערכת מצב לצד מפקד אוגדה 99 תא”ל ברק חירם, ואמר ללוחמים: “אנחנו מזהים סימנים מדאיגים שהחמאס למעשה לא מתכוון ללכת לשום מתווה הסכמי איתנו, המשמעות של זה - פעולה ברפיח ובכל רצועת עזה בזמן הקרוב ביותר”. עוד אמר גלנט: “יש לנו מטרות מובהקות למלחמה הזאת, אנחנו מחויבים לחיסול החמאס ולשחרור החטופים, אנחנו נתנו פרק זמן ורצינו להגיע למצב שבו שאנחנו נממש כמה שיותר מהר את שחרור החטופים, עם השהיה מסוימת בפעולה המבצעית, מפני שהחטופים נמצאים במצב קשה ואנחנו צריכים לעשות כל מאמץ על מנת לשחרר אותם”.