בפנקס כיס קטן, בעודו יושב במבנה הרוס בעזה, כתב יוסי הרשקוביץ מילות חיזוק להוריו המודאגים. את המכתב מסר להם אורי, הגיס שיצא מעזה לביקור קצר בבית לרגל ברית המילה של בנו. אחרי חמישה ימים יוסי נפל בקרב.
את המילים כתב הרשקוביץ כשהוא יושב באחד המבנים ההרוסים בבית-חאנון, ופנה להוריו המודאגים: "אבא ואמא, מה שלומכם? ב"ה אני בסדר גמור, ובחסדי ה' זוכה לקחת חלק לשמור על עם ה' המושפל שכעת יכול להתחיל להרים ראש אל מול כמות ההרס והחורבן שהמנוולים הנאצים חווים כעת", כך פתח את המכתב.
בהמשך ציטט הרשקוביץ מהשיר "אמא, אבא וכל השאר" שכתב ראובן פוליטי ז"ל, שנפל במלחמת יום הכיפורים: "'מהלך על הריסות אני, אמא'. שיר שנכתב ביום כיפור וכעת כל כך נכון. מהלכים על הריסות, אנחנו מאתרים ומשמידים. לא פשוט להיות שם בעורף, אני מרגיש שהתפילות שלכם עליי מסייעות המון והזכויות הרבות שלכם מגינות עליי. המשיכו להתפלל בכל הכוח, כי ניסים גדולים קורים כאן".
"חינכתם אותי לתת מבלי לקחת ולא מתוך הרגל, וב"ה אני זוכה להיות חלק מעם מדהים ומאנשים מדהימים שנותנים את כל הנשמה למען העם", המשיך. "כמה לשון הרע נאמר על העם הזה בשנה האחרונה, וכמה הכל שקר וכזב. כולנו כאן נלחמים כתף אל כתף וכולם כאיש אחד בלב אחד, והתחושה היא כמו במעמד הר סיני. אני שמח שחינכתם אותי כך, שהתוויתם לי דרך שבה השאלה היא לא מה מגיע לי, אלא איך אני בכל רגע ורגע יכול לתת יותר למען העם והמדינה. אוהב ומתגעגע, יוסי".
הרשקוביץ היה מנהל בית הספר אורט פלך לבנים בירושלים, והותיר אחריו אישה, הדס, וחמישה ילדים. הוא נהרג יחד עם שלושה מחבריו מפיצוץ מטען חבלה בפיר ממולכד ליד מסגד בבית-חאנון.