שעות ספורות אחרי שהממשלה הצביעה אתמול פה אחד בעד סגירת ערוץ אל-ג'זירה בישראל, פשטו כוחות ימ"ר על משרדים ועמדת שידור של הערוץ שפועלים מחדר בית מלון אמבסדור במזרח ירושלים. חברות "הוט" ו"יס" כבר השביתו את שידורי הערוץ, ובמקביל, האגודה לזכויות האזרח פנתה לבג"ץ בדרישה שיוציא צו ביניים נגד סגירת הערוץ בישראל - כחלק מעתירה שכבר הוגשה בנושא.
ברשת אל-ג'זירה לא האמינו שהמהלך אכן יצא לפועל, והיו מופתעים לראות את הכוחות במשרדי הערוץ. נציגי משרד התקשורת, שנערכו לרגע הזה זמן רב, יצאו עם עגלה מלאה בציוד תקשורת שהוחרם מהרשת.
במשרדי אל-ג'זירה ישנם 70 עובדים בסך הכול, והכוונה היא לסגור את המשרדים, להחרים את מתקני השידור ולבטל את תעודות העיתונאי של כל כתבי הערוץ בישראל. שר התקשורת שלמה קרעי גם מתכוון לפנות לאלוף פיקוד מרכז ולבקש שיוציא צו שימנע את שידורי הערוץ ביהודה ושומרון.
רשת אל-ג'זירה מצידה מסרה כי ההחלטה הישראלית היא "פשע", וטענה: "אירוני שישראל סגרה את המשרדים ביום הבינלאומי לחופש העיתונות. אנו מגנים את המעשה הפלילי הישראלי, שפוגע בזכות לקבל מידע. הדיכוי הישראלי של העיתונות החופשית הוא כדי לכסות על הפשעים, הרג עיתונאים ומעצרם. זה לא ירתיע אותנו מלמלא חובותינו".
לטענת הרשת, "יותר מ-140 עיתונאים פלסטינים נרצחו מתחילת המלחמה בעזה. אנו מכחישים את הטענות הישראליות כי הפרנו את המסגרת המקצועית של העבודה התקשורתית. ננקוט בכל האמצעים בפני ארגונים בינלאומיים ומשפטיים כדי להגן על זכויותינו ועל הצוותים שלנו".