אורי מגידיש, החיילת ששוחררה משבי חמאס, תשיא משואה ביום העצמאות בהר הרצל. התצפיתנית, שחולצה ב-30 באוקטובר בפעולה קרקעית שעליה פיקדו אישית הרמטכ"ל וראש השב"כ, חזרה לשרת בצה"ל, בחיל המודיעין, מרצונה האישי.
3 צפייה בגלריה
yk13911304
yk13911304
(אורי מגידיש)
מטעם השרה מירי רגב שאחראית על הטקס נמסר כי מגידיש “ממשיכה להילחם למען אחיותיה ואחיה שבשבי, ומספרת את סיפורה ואת סיפורם לעולם כולו”. יחד עם מגידיש תשיא את המשואה קצינת הנפגעים סגן אלוף ליאת נפש, כנציגת המערך הממשלתי והצבאי המלווה את משפחות השבויים והנעדרים.
3 צפייה בגלריה
yk13911318
yk13911318
הרב יוסף ערבליך
חמישה נבחרו להשיא את משואת הרפואה והשיקום: ענת בן דור, אחות במחלקת השיקום האורתופדי בשיבא; גאיה צוברי, פרמדיקית בגדוד שריון שנפצעה קשה במלחמה; ד״ר דן שוורצפוקס, מנהל המרכז לרפואה דחופה בסורוקה; סרן (מיל') ד"ר דקלה מצליח, רופאה בברזילי, והיועץ הרפואי הרב יוסף ערבליך, שבעמותה שהקים, "למענכם", פעילים כ-160 מומחים בכל תחום רפואי, בהם מנהלי בתי חולים, מנהלי מחלקות ופרופסורים בעלי שם, שמתנדבים לטיפול בתיקים רפואיים מורכבים ובהם פצועי צה"ל רבים.
ובתוך כך, מספר נשים שנחטפו ושוחררו, בהן עמית סוסנה וקלרה מרמן, קיבלו פנייה להשיא משואה בטקס ביום שני - וסירבו, כל עוד לא משוחררים כל החטופים. מטעם המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים נמסר כי "אנו מכבדים את רצונם של השבים ומבינים לליבם׳".
3 צפייה בגלריה
yk13911303
yk13911303
נסרין יוסף | צילום: אביגיל עוזי
גם נסרין יוסף, שנבחרה להשיא משואה אחרי שהתפרסמה כמי שהצילה יישוב שלם ב-7 באוקטובר, החליטה לוותר. בכיתת הכוננות במושב יתד טענו שסיפורה מוגזם וכי "הסיוע שלה היה מעשה ראוי, אך היא הוסיפה אליו פרטים שלא התרחשו". יוסף אמרה בתגובה כי "מנסים להוציא אותי שקרנית”.