התייקרות מחיר המים שאמורה הייתה לקרות כבר ב-1 ביולי השנה, בעיקר בשל התייקרות החשמל והאינפלציה, תתבטל או לפחות תידחה. זאת לאחר ששר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, שאף דורש לאחרונה את חידוש סבסוד המס על הדלק, כדי למתן את ההתייקרויות במשק, מנע ביממה האחרונה את הזינוק המתוכנן במחירי המים.
השר כהן ביטל את השימוע שנקבע ליום חמישי הקרוב, במסגרתו אמורה הייתה רשות המים לאשר את עליית תעריף המים בכ-8%, שהם בממוצע ייקור של כ-16 שקלים בחודש ו-200 שקלים בשנה.
1 צפייה בגלריה
yk13912691
yk13912691
(השר אלי כהן | צילום: אלכס קולומויסקי)
השר כהן דחה את הדיון על תעריף המים לחודש יולי והנחה את רשות המים וגורמי המקצוע לגבש פתרונות שימנעו לחלוטין את הצורך לייקר את מחיר המים.
מים הוא מוצר צריכה בסיסי שהתייקרותו תפגע בכל בית בישראל ובעסקים, ואף עלולה להביא להתגברות האינפלציה.
לדברי כהן הכסף למניעת עליית המחיר אמור להגיע בין השאר מרזרבות ומרווחי מקורות ב-2023.
ההתייקרות נובעת מעליית המדד, התייקרות החשמל ודחיית עלויות מתקופות קודמות, ומסתכמת בתוספת של 362 מיליון שקל לתעריף המים.
מחירי המים עלו ביולי אשתקד בשיעור של 3.3% ובחודש ינואר השנה בכ-1%. זאת, חרף הבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל כליל את התייקרות המים בשנה האחרונה.
השר כהן: "התוכנית להעלות את מחיר המים ב-8% היא מופרכת שתפגע בכל בית בישראל, וגם בעסקים, בתעשייה ובחקלאות. התייקרות כה גבוהה תגביר מיד את האינפלציה ותבלום את הצמיחה".
השר כהן הדגיש, כי תעריפי המים בישראל הם בין הנמוכים שבמדינות ארגון ה-OECD "ואנו נמשיך לספק מים איכותיים במחירים נמוכים למשקי הבית, לעסקים ולחקלאים".
מרשות המים נמסר אתמול בתגובה לידיעה כי "נושא עדכון התעריף נמצא בדיונים מקצועיים".