בעקבות "חששות ביטחוניים", אוניברסיטת קולומביה מצטרפת לאוניברסיטת דרום קליפורניה USC ומבטלת את טקס הסיום המרכזי שהיה אמור להיערך על המדשאה בקמפוס, היכן שעמד עד לפני כמה ימים מאהל המחאה הפרו-פלסטיני.
״כל טקסי בית הספר המתוכננים לדשא הדרומי של קמפוס מורנינגסייד יועברו למקום אחר. בהתבסס על משוב מהתלמידים שלנו, החלטנו למקד את תשומת הלב ב׳ימי כיתה׳ ובטקסי סיום ברמת הפקולטה, בהם התלמידים זוכים לכבוד פרטני לצד חבריהם, ולוותר על הטקס הכלל-אוניברסיטאי המתוכנן ל-15 במאי״, נמסר בהצהרה.
1 צפייה בגלריה
yk13912523
yk13912523
(שוטרים בתוך אוניברסיטת קולומביה | צילום: Caitlin Ochs, רויטרס)
עומר לובטון-גרנות, שמסיים את התואר השני בבית הספר ליחסים בינלאומיים וממשל של המוסד, אמר כי הוא ״זועם ומאוכזב. זו כניעה לטרור. זה היה אמור להיות רגע מיוחד עבורנו, אמא שלי לראשונה מגיעה לארה״ב, כדי לראות את הבן הראשון שלה מסיים תואר. ניאלץ למצוא דרכים אחרות לחגוג. אוניברסיטה קולומביה צריכה להתבייש״.
הקמפוס המרכזי סגור למי שאינו לומד או מתגורר בו, למבקרים ולאורחים חיצוניים כבר יותר משבוע. "התלמידים שלנו הדגישו שהחגיגות בקנה מידה קטן יותר, המבוסס על בית הספר, הן המשמעותיות ביותר עבורם ועבור משפחותיהם. הם להוטים לעלות על הבמה לתשואות ולגאווה משפחתית ולשמוע מהדוברים המוזמנים של בית הספר שלהם", נכתב בהודעת האוניברסיטה. "כתוצאה מכך, נמקד את המשאבים שלנו באותם טקסים בית ספריים ובשמירה עליהם בטוחים, מכבדים ושיעברו בצורה חלקה".
ההחלטה מגיעה כמעט שבוע לאחר שמשטרת ניו-יורק עצרה יותר מ-200 מפגינים בקמפוס בשבוע שעבר. האוניברסיטה ביקשה ממשטרת ניו-יורק להישאר בקמפוס עד ה-17 במאי לפחות. נשיאת האוניברסיטה, פרופ׳ מינוש שפיק, אמרה אז כי ההחלטה להזמין משטרה נבעה בעיקר מכך כי לא רצתה ״למנוע מאלפי סטודנטים ומשפחותיהם וחבריהם את חגיגת סיום".
גם אוניברסיטת אמורי באטלנטה הודיעה ביום כי תצמצם ותעביר את טקס הסיום שלה, תוך ציון דאגות לבטיחות כסיבה העיקרית לשינוי בתוכניות. כמה מטקסי סיום שכן התקיימו ברחבי בכל רחבי ארה"ב נתקלו בהפרעות. עשרות סטודנטים הניפו דגלים וכרזות פלסטיניות בטקס הסיום המרכזי של אוניברסיטת מישיגן.