בצל האמירות של נשיא צרפת עמנואל מקרון שממשיך לא לפסול הצבת כוחות נאט"ו על אדמת אוקראינה, כמו גם הצהרות תוקפניות של מנהיגים אירופאים באשר לאפשרות של עימות צבאי ישיר מול רוסיה בשנים הקרובות, הנשיא ולדימיר פוטין שלח אתמול מסר גרעיני מאיים למערב: משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הנשיא הורה למטכ"ל לקיים תרגילים המדמים שימוש בנשק גרעיני טקטי.
בהודעת משרד ההגנה הרוסי נכתב בין השאר כך: "התרגיל נועד לשמור על מוכנותם של כוח האדם והציוד לשימוש קרבי בנשק גרעיני לא אסטרטגי, ולהבטיח ללא תנאי את שלמותה הטריטוריאלית וריבונותה של המדינה הרוסית בתגובה להצהרות פרובוקטיביות ואיומים של פקידים מערביים נגד הפדרציה הרוסית".
2 צפייה בגלריה
yk13912499
yk13912499
("לשמור על מוכנות". טיל רוסי גרעיני | צילום: ALEXANDER NEMENOV, איי-אף-פי)
הבית הלבן הגיב: “חסר אחריות מצידו של פוטין לעשות צחצוח חרבות עם נשק גרעיני”. באוקראינה האשימו כי מדובר ב"סחיטה גרעינית".
המתיחות הרבה בין רוסיה למערב באה לידי ביטוי גם בהחרפת הפעולות החשאיות של רוסיה נגד מדינות המערב המסייעות לאוקראינה באמצעות משלוחי נשק, ציוד וסיוע פיננסי. בסוף השבוע דיווח ה"פייננשל טיימס" הבריטי שסוכנויות ביון ברחבי אירופה מעריכות שרוסיה מתכננת פעולות חבלה אלימות ביבשת, כולל פגיעה בתשתיות ובמתקנים צבאיים. האזהרה הזו מגיעה בצל התמשכות המלחמה באוקראינה והסיוע המערבי, והעובדה שבמוסקבה רואים בחלק ממדינות היבשת אויב.
2 צפייה בגלריה
yk13912521
yk13912521
הנשיא פוטין | צילום: Aleksey Babushkin, רויטרס