כשנקבעו ארבעת מפגשי רבע הגמר המדהימים בליגת האלופות השנה, מקבץ המשחקים הטוב ביותר בתולדות המפעל – וזה עוד היה על הנייר, לפני שקיבלנו את הטירוף שהתחולל שם – היה קשה להאמין שדווקא דורטמונד תשיג מקום בגמר. זה בדיוק מה שיכול לקרות הערב (22.00) בפריז, לשם הקבוצה הגרמנית תגיע ביתרון 0:1 על פ.ס.ז'.
היא עברה את המסלול יפה ובשקט. קודם כל הבית הקשה מכולם, אותו סיימה במקום הראשון לפני אותה פ.ס.ז', מילאן וניוקאסל; אחר כך שמינית גמר מול איינדהובן הנהדרת שהבטיחה השבוע זכייה באליפות הולנד; ברבע, דורטמונד כבר הייתה האנדרדוג מול אתלטיקו מדריד; במשחק הראשון בחצי נראה היה שיש לפריזאים עדיפות, ושוב דורטמונד ניצחה. לכו תדעו איפה זה ייגמר.
1 צפייה בגלריה
yk13911571
yk13911571
(מרקו רויס | צילום: EPA)
אבל בכל מקרה, נקודת הסיום של המסע האירופי תהיה הפעם האחרונה בה מרקו רויס חולם עם דורטמונד. הקשר בן ה-35 פירסם בסוף השבוע סרטון לאוהדים, ובו הכריז כי יעזוב בקיץ אחרי 12 שנים במועדון בו גדל, ואליו חזר ב-2012 אחרי תקופה במנשנגלדבאך. בהודעה נוספת שעלתה באתר דורטמונד, רויס כתב: "הפרידה בתום העונה תהיה קשה, אבל אני שמח שכעת ישנה בהירות. אנחנו רוצים להגיע לוומבלי, אנחנו רוצים להביא את גביע האלופות". המאמן אדין טרזיץ' סיכם: "הוא אגדה חיה".

תמיד בתזמון גרוע

ההחלטה הייתה משותפת, כביכול, אבל בין השורות ולפי הדיווחים, הקשר דווקא חיפש את המשך ההתקשרות. קשה להאשים את אנשי דורטמונד: רויס יושב על משכורת של 7 מיליון יורו לעונה, והגוף שלו אף פעם לא החזיק מעמד לאורך זמן.
ההיבט הזה הרס לו את הקריירה. היא הייתה יפה, עדיין יפה, אבל אולי 50 אחוז ממה שיכול היה להשיג. רויס סומן כשחקן מוביל בגרמניה לקראת מונדיאל 2014, נפצע בקרסול במשחק הכנה לקראתו וראה את הנבחרת זוכה בגביע העולם בלעדיו; פציעה במפשעה, מעט לפני יורו 2016, הוציאה אותו מעוד טורניר גדול והשביתה אותו לחצי שנה; שנה אחרי אותה פציעה, הוא קרע רצועה בברך והחמיץ את רוב העונה; גם בשנים האחרונות הוא הלך וחזר מחדר הטיפולים, ומאז ינואר, רויס הפך לשחקן ספסל. בשלושת משחקי הצ'מפיונס האחרונים הוא קיבל 14 דקות. זה כבר לא אותו דבר, אבל הקהל מתחרפן כשהוא נכנס.
מלבד ניסיון לעלות מהמקום החמישי לרביעי, אין לדורטמונד אתגר בשני מחזורי הליגה הנותרים. בזכות ההצלחה היא סידרה לגרמניה כרטיס חמישי לליגת האלופות, כך שהיא מכוסה ולא צריכה לדאוג. הראש, כפי שאמר רויס, הוא בוומבלי – המיקום המושלם לסגירת מעגל. רויס היה שם ב-2013, בגמר הצ'מפיונס, כשדורטמונד נכנעה 2:1 לבאיירן מינכן משער של אריין רובן בדקה ה-89. קודם רויס צריך לחזור שם. ואז? אולי הפרידה המושלמת.