"7 באוקטובר לא היה שואה מפני שיש לנו היום את מדינת ישראל ואת צבא ההגנה לישראל. על אף שתוצאות האסון והתדהמה עדיין הולמות בנו, אנחנו לא שוכחים שיש לנו את מה שאחינו הנספים בשואה יכלו רק לחלום עליו, רק לדמיין: מדינה וצבא משלנו. את הבית הזה שום דבר לא יוכל להחריב" – כך אמר אתמול נשיא המדינה, יצחק הרצוג, במהלך טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה שנערך בכנסת.
הרצוג הוסיף כי "השנה, שבר על שבר הושברנו, ועינינו ראו מראות שלא חשבנו שנראה עוד כעם חופשי בארצו. לא נוכל לשקוט כל עוד אחינו ואחיותינו חטופים בידי מרצחי חמאס".
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בטקס כי "הכוונה של המרצחים, האנסים, עורפי הראשים והחוטפים של יקירינו ב-7 באוקטובר הייתה אותה כוונה של הנאצים, שרצחו שליש מבני עמנו. ההבדל הוא שיש לנו חיילים גיבורים. היקף הקטל בשואה שקול ל-5,000 פעמים 7 באוקטובר". התבטאות זאת זכתה לביקורת מצד גורמים אשר טענו כי נתניהו מנסה להקטין את חשיבותו של טבח החמאס.
במהלך טקסט הנחת הזרים שנערך במוזיאון "יד ושם" בירושלים צעק אחד הנוכחים לעברו של נתניהו: "אסור שנלך לאבדון עוד פעם. כמה סימנים עוד צריך כדי שראש הממשלה ילך הביתה?". האיש, עמי שכטר, אמר לאחר מכן: "לא הייתי לי התלבטות. ברור מאוד שהוא נכשל בצורה רצינית מאוד בשמירה על עם ישראל".