אזהרת המסע הישראלית למאלמו הופכת ליותר ויותר לממשית: בעוד עדן גולן נערכת לחצי הגמר השני של האירוויזיון, שיתקיים ביום חמישי הקרוב, יש בעיר השוודית כאלה שנערכים מנגד בצורה אחרת לגמרי, בוודאי לא מוזיקלית.
במשטרה השוודית מעריכים כי הפגנת ענק של גורמים פרו-פלסטינים תצא לדרך בימים הקרובים, לקראת פתיחת שני חצאי הגמר של התחרות שמשודרת בתאגיד כאן 11. קצין במשטרת מאלמו סיפר בשיחת רקע ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet כי גורמים פרו-פלסטינים בעיר הבטיחו "40 אלף איש לפחות" בהפגנה הגדולה, מה שמעורר חשש למהומות די גדולות.
3 צפייה בגלריה
yk13913606
yk13913606
(רחובות מאלמו, אתמול | צילום: גיל נחושתן)
וההתרעות נערמות בהתאם: אותו קצין סיפר עוד כי המשטרה במאלמו ערוכה היטב להפגנות וכי "האזהרות לתקיפה ממשית של הזירה" - כלומר מתחם האירוויזיון שליד ההיכל המארח - נלקחו בשיא הרצינות והאבטחה באזור הקרוב תוגברה בהתאם. גורמים ישראלים אומרים כי להבנתם יש אפשרות לתגבורת כוחות למשטרת מאלמו גם מערים אחרות, ייתכן שאפילו מהמדינה השכנה דנמרק.
בינתיים היה שקט אתמול במאלמו, אבל היום, ערב חצי הגמר הראשון, עלול להיות סוער הרבה יותר, לכיוון הוריקן שאנחנו לא מעוניינים לראות. במשלחת שלנו מודעים היטב לכוונה לערוך הפגנות ענק בימי האירוויזיון נגד ישראל ובעד חמאס - וכל זה כמובן משליך ישירות על הנציגה הישראלית, עדן גולן. אם בימים הראשונים הזמרת עוד הייתה יכולה להסתובב ברחובות, הימים הקרובים יהיו בסימן הסתגרות במלון, הנשמר בחשאיות, ויציאות מוגבלות וספורות, רק לצורך חזרות שיתקיימו בהיכל האירוויזיון במאלמו. אנשי השב"כ שמובילים את מעגל האבטחה המוקפד יצמצמו עוד יותר את התנועה של המשלחת החל מהיום.
3 צפייה בגלריה
yk13913230
yk13913230
"שיגיע כבר". עדן גולן מוכנה לערב הגדול | צילום: גיל נחושתן
באופן רשמי במשלחת הישראלית מסרבים להתייחס לדברים הקשורים לעניינים ביטחוניים, אבל בכל זאת הועברה בקשה לא רגילה מהעיתונאים המסקרים - לא להעלות תמונות של גולן ישירות לרשתות החברתיות ממקומות שבהם היא נמצאת, אלא להמתין עד שתגיע ליעד הבא, מחשש לעורר תשומת לב שתגרור הגעת גורמים עוינים במהירות לאזור המשלחת הישראלית.
זו לא אווירה נעימה למי שבסופו של דבר מגיעה לתחרות שירה, אבל גולן בינתיים משדרת קוליות והרבה אופטימיות. יש לה גם סיבה טובה, מעבר לדירוגי ההימורים שצופים לה עלייה קלילה לגמר ומקום שביעי-שמיני בגמר עצמו, הפרשנים בעמדות התקשורת שעימם שוחחתי אתמול מצביעים על השיר הישראלי “הוריקן” (קרן פלס, אבי אוחיון, סתיו בגר) כאחד הטובים בתחרות ועל עדן גולן כזמרת משובחת שיכולה לעשות את זה כל הדרך – עד לניצחון. "בלי המלחמה, אתם כנראה במקום 3-1", הוא משפט די חוזר למשל בעמדת התקשורת. גולן גם מקבלת פידבקים מצוינים מישראל, שמקזזים מעט את העובדה שהיא לא יכולה לפגוש ברחובות את המעריצים. הנאמבר מלוטש, הכל עומד במקום, עדן גולן בהחלט מוכנה. "ואני כבר לא יכולה לחכות ליום חמישי כדי לייצג את המדינה האהובה שלי. שיבוא כבר".
3 צפייה בגלריה
yk13913234
yk13913234
המשטרה נערכת להפגנות המתוכננות | צילום: גיל נחושתן
בתאגיד כאן (11) ישדרו הערב את חצי הגמר הראשון, כעבור יומיים את חצי הגמר בהשתתפות ישראל ובמוצאי שבת את גמר האירוויזיון עצמו.