1. קיצוץ של 50 אחוז

האם זה עומד לקרות שוב למכבי ת"א? היא כבר איבדה פעם אחת העונה יתרון של עשר נקודות על מכבי חיפה, פתחה אותו מחדש בפלייאוף העליון, אבל בסיום המחזור אמש חצי מהפער ירד – ובשבת, מכבי חיפה תארח את המוליכה בסמי עופר כשהיא בפיגור חמש נקודות בלבד. מאבק האליפות עוד לא הסתיים, מי היה מאמין.
1 צפייה בגלריה
yk13913667
yk13913667
(סכנין משווה, מכבי ת"א בהלם | צילום: עוז מועלם)
ה-1:1 בסכנין הראה כמה מכבי ת"א עדיין לחוצה. היא ניצלה את השליטה המלאה בשעה הראשונה לשער אחד בלבד, ואז פליסיו מילסון ספג צהוב שני חסר אחריות וסכנין התנפלה על ההזדמנות, וכמעט ניצחה בעצמה. לא רק שמילסון פגע בקבוצתו אתמול, אלא שהשחקן החשוב ביותר של מכבי ת"א העונה גם יחמיץ את מכבי חיפה.
למרות הדומיננטיות, מכבי ת"א הצליחה להשיג במחצית הראשונה רק פנדל שלא היה ובוטל בזכות ה-VAR. רוי רביבו היה אחראי ליתרון של האורחים אחרי פריצה פנטסטית ובישול לאושר דוידה (53). סכנין לא הייתה במשחק, אבל אז מילסון ספג אדום (60), סלובודן דראפיץ' הגיב במהלך נדיר של חילוף מרובע, והקבוצה שלו עפה קדימה.
השינוי היה מיידי, השחקנים של קין נדחקו לאחור, וחסן חילו השווה בנגיחה מקרן של חוגי (67), אחרי יציאה גרועה של רועי משפתי. סכנין הגיעה למצב אחרי מצב בניסיון לנצח, פיספסה ברשלנות, ובסוף עוד יוצאת מאוכזבת – אבל לא כמו הראשונה בטבלה שמרגישה את הירוק מתקרב. (שמעון אלבז)

2. נקודה טובה

שלוש קבוצות היו מעורבות אמש במשחק בטדי: בית"ר ירושלים ומ.ס אשדוד, ששחקניהן התרוצצו בלי תועלת על כר הדשא (0:0), והפועל ת"א שרוחה ריחפה מעל ועקבה בעניין אחרי ההתפתחויות. על פי הדיבורים בשבוע האחרון, היה אפשר לחשוב שהיא השחקנית המרכזית ושהכל מתנהל סביבה. האם בית"ר תתאמץ או שאולי "תקשור שרוכים" כדי להוריד ליגה את יריבתה ההיסטורית? אלא שלקבוצה של ברק יצחקי הייתה מטרה משלה, להוציא נקודות כדי לא להסתבך בקרבות התחתית. שלא לדבר על אשדוד, שמחפשת מנת חמצן לפני הקרב הגורלי בבלומפילד בשבת.
אז בית"ר לא קשרה שרוכים ולא פתחה רגליים, היא באמת ניסתה לנצח, אבל מה לעשות שהיא קבוצת הבית הגרועה ביותר בליגת העל. וחוץ מזה, הנקודה שהיא השיגה אמש השאירה אותה סופית בליגה. גם אשדוד יצאה בסופו של דבר מרוצה בטדי. הנקודה הקפיצה אותה מעל הקו האדום והיא תגיע למשחק נגד הפועל ת"א כשמספיק לה תיקו כדי להשאיר את הסיכויים בידיים שלה. מה שכן, היא תחסר את אזיקיאל הנטי, ששלח בדקה ה-72 מרפק לפרצופו של אורי דהן והורחק. (שלומי אהרוני)

3. הסתבכות חדרתית

ההעפלה לגמר גביע המדינה כנראה עושה טוב למכבי פ"ת גם בליגה. הקבוצה של רן קוז'וך התארחה אצל הפועל חדרה למשחק עם פוטנציאל הסתבכות בתחתית עבור שתי הקבוצות, וסגרה סיפור כבר במחצית הראשונה בה מחצה את יריבתה עם שלושה שערים. מנגד, חדרה וחיים סילבס שכבר קיוו לסיום עונה עם דופק פחות מואץ, פתאום רואים את הקו האדום מתקרב בצורה מדאיגה.
מי שהחל את החגיגה של מכבי פ"ת הוא אנס מחאמיד, שכבש את הראשון בדקה ה-22 אחרי בישול יפה של לירן חזן. כעבור ארבע דקות מחאמיד כבר הכפיל את היתרון וחדרה נראתה אבודה. בדקה ה-40, כשג'יימס אדניי הורחק, היא כבר נראתה אומללה. מי שניצל את המומנטום הוא מאור לוי שכבש את השלישי של פ"ת (44).
במחצית השנייה המשיכה האורחת להניע כדור ולהגיע למצבים ברחבת חדרה, אבל הוסיפה עוד שער בודד מרגליו של המחליף ירדן כהן (78), 0:4 למכבי פ"ת. הלוזונים חוגגים, החדרתים מסתבכים. (לירן ביטון)
לאומית. הערב (19.00) במחזור ה-34: קריית-שמונה - טבריה, בני-יהודה - מכבי יפו, נוף הגליל - רמה"ש, אום אל-פאחם - מכבי הרצליה, נס-ציונה - כפר-סבא, עפולה - שפרעם, הפועל עכו - הפועל ר"ג, כפר-קאסם - הפועל ראשל"צ.