אחרי חמש שנים בתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר (67), הודיע אתמול על סיום תפקידו. בנק הפועלים הוא הבנק הגדול במדינה וסיים את שנת 2024 עם רווח בסך 7.4 מיליארד שקל. מדובר באחת המשרות הנחשקות בארץ, למרות שהיא כפופה למגבלות שכר בכירים (שכרו עמד על כ-220 אלף שקל לחודש).
ההודעה התקבלה בהפתעה גמורה ומשיחות שניהלו עם "ממון" גורמים מקורבים לבנק, התברר כי גם דירקטורים ומקורבים לקוטלר בבנק ובמשק, לא ידעו על כוונתו לעזוב. במכתב לעובדים כתב קוטלר כי החליט לצאת לדרך חדשה. אחד המקורבים העריך שהוא כנראה מעדיף לפרוש בשיאו לאחר שמיצה את התפקיד והשיג את כל היעדים שהציב לעצמו. לדבריו "קוטלר הגיע לגיל פרישה וייתכן והוא רוצה להספיק עוד דרך חדשה".
1 צפייה בגלריה
yk13914588
yk13914588
(דב קוטלר | צילום: אביב גוטליב)
היו מי שהעריכו כי סיום תפקידו קשור גם לסיום תפקידו בסוף השנה של ראובן קרופיק, יו"ר הבנק, שהיה "נוח" לקוטלר שידוע באישיותו הדינמית. במכתב לעובדים כתב קוטלר, כי "לשמחתי הבנק מוכן היום לעליית המדרגה הבאה לאחר שבחמש השנים האחרונות ביצע צמיחה משמעותית בכל פרמטר ארגוני וכלכלי".
דירקטוריון הבנק יקים ועדת איתור ומועד סיום כהונתו של קוטלר ייקבע לפי התקדמות ההליך למינוי מנכ"ל חדש. ההערכות הן כי מחליפו יבוא מבין הבכירים בבנק, או כך לפחות הם מקווים.