חצי הגמר הראשון כבר מאחורינו (התוצאות ב-ynet) ועכשיו הגיע הזמן של עדן גולן להיכנס לעניינים. היום תעלה גולן לשתי חזרות מלאות, כולל תלבושות, לקראת חצי הגמר השני של האירוויזיון שייערך מחר בערב (שידור ישיר בכאן 11).
כפי שדיווחנו אתמול, גולן ויתר חברי המשלחת הישראלית מסתגרים במלון, כמעט אין יוצא ואין בא, מה שמייצר גם סיטואציות משעשעות. לאחת החזרות במלון הצטרפו מהחלון מעריצים שוודים, שנתנו גיבוי קולי לגולן בהוריקן שלה. היא עצמה נמצאת בהתרגשות גדולה, "אבל חיובית", היא אומרת ל"ידיעות אחרונות", "הלחץ עושה לי גם טוב. אני מרגישה לגמרי מפוקסת".
1 צפייה בגלריה
yk13915977
yk13915977
(צילום: Martin Meissner, אי-פי)
עד כמה המצב הביטחוני במאלמו מדאיג את השלטונות בישראל? פיקוד העורף הוסיף לאפליקציה הישראלית את העיר השוודית - כדי לספק התרעות בזמן אמת לישראלים שהגיעו למאלמו על אף הסיכון הכרוך ואזהרות המסע. כמו כן, על רקע סכנה לישראלים שמסתמנת גם בעיר השכנה, קופנהגן שבדנמרק, יתווספו התרעות גם לגביה. על מנת להפעיל את ההתרעות - ישראלים שנמצאים במאלמו צריכים להוריד את אפליקציית פיקוד העורף, ואז להוסיף את האזור הספציפי שלהם למקום ייעודי באפליקציה. ההתרעות יתקבלו במקרים של הפגנות גדולות שעלולות להפוך לדליקות, או חלילה במקרים של פיגועים - כדי להזהיר את הישראלים מלהיקלע לאזור.
בינתיים לא נרשמו בעיות מיוחדות מהכיוון הפרו-פלסטיני והתקיימו שתי הפגנות מינוריות, לא בחלק של מתחם האירוויזיון. ההתרעות לפיגוע נגד המשלחת הישראלית עדיין שרירות וקיימות.
הפרובוקציה הראשונה הייתה דווקא על במת חצי הגמר הראשון, כאשר אריק סעדה השוודי עלה עם כאפייה על היד כתמיכה בפלסטינים. באיגוד השידור האירופי אמרו בתגובה: “האירוויזיון היא תוכנית טלוויזיה שמשודרת לייב. כל המבצעים מודעים לכללי התחרות, ואנו מצטערים שאריק סעדה החליט ׳להתפשר׳ על האופי הלא פוליטי של האירוע”.