אש ללא הפסקה: שני בתים נפגעו אתמול במטולה מטילי נ"ט של חיזבאללה. מוקדם יותר שני טילי נ"ט פגעו ישירות בשני בתים גם במושב שתולה שבגליל המערבי. ארגון הטרור לקח אחריות על שמונה אירועי ירי אתמול לשטח ישראל, שכללו גם רקטות וכטב"מים.
ראש המועצה האזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה, אמר על הירי לעבר היישובים: "אנחנו במלחמה קשה, בפעם השנייה השבוע נפגע יישוב בתחומי המועצה. שוב היה לנו מזל ושוב האירוע נגמר בנזק לרכוש בלבד. אבל כמו שאנחנו יודעים, במטולה היו למרבה הצער חללים. המדינה חייבת להיכנס למהלך צבאי ולהכריע את חיזבאללה, לא בשיחות ולא בנימוס. יש לנו צבא חזק ואנחנו בטוחים שידע להרחיק את המחבלים".
במקביל, מטוסי חיל האוויר תקפו מבנים של חיזבאללה בכמה מרחבים בדרום לבנון, ביניהם בלידא, מרון א-ראס, יארון ואל-חיאם. נמסר כי הותקפה גם תשתית טרור של חיזבאללה במרחב כפר חמם, לצד עמדת שיגור ניידת במרחב עיתא א-שעב. צה"ל תקף מטרות חיזבאללה גם בירי ארטילרי.
אתמול בצהריים חיזבאללה שיגר שישה כטב"מים מתאבדים תוך שעה אחת לעבר הגליל העליון ואצבע הגליל. דובר צה"ל עידכן כי מטרה אווירית אחת יורטה ומטרה חשודה נוספת נפלה באזור קיבוץ יפתח.
בתוך כך, נפתחה המערכת להגשת תביעות לפיצויים במסלול מחזורים בגין החודשים ינואר-פברואר עבור עסקים ביישובים מפונים, עסקים בקו העימות בצפון ובאזור התגוננות גליל עליון. על מנת להגיש תביעה יש להיכנס למערכת רשות המסים באתר הממשלתי, להזדהות, לבחור באפשרות "חרבות ברזל – ינואר-פברואר" ולבחור במסלול המתאים.