הפרסום שלשום של גיא ורון במהדורה של חדשות קשת, לפיה ראש הממשלה אמר שהוא לא מבין מה הלחץ להחזיר את תושבי ותושבות הצפון לבתיהם לפני 1 בספטמבר, היה אמור להיות רגע מכונן. זאת לא רק טעות בתאריך או שגיאת הגייה: אם בנימין נתניהו לא קולט "למה כל הזמן מדברים על התאריך הזה", הרי שכל החיבור שלו למציאות הישראלית – ולא רק בצפון - מוטל בספק.
אלא שהסיקור של החזית הצפונית ושל רמת הניתוק שהפגין נתניהו נותרו באותו מקום. "הקשב שלנו לא לצפון בכלל", הודה שמעון ריקלין בערוץ 14. שם בוודאי לא יטרידו את עצמם בשאלה, האם נתניהו מודע לחשיבות של פתיחת שנת הלימודים. לוסי אהריש מסרה ברשת את שמות החיילים שנפלו עקב התפוצצות כטב"ם בצפון ועברה לדסקס עם אור הלר את ענייני הדרום. "זה המצב" היה הסיכום של רועי שרון בכאן.
בערוץ 12 בהחלט מינפו את הפרסום של ורון ועסקו בו לאורך היום והערב, אבל גם שם התעקשו על מסגרת מוגבלת של חומרת האירוע. הכותרות על המסך בשידורי אחר הצהריים, למשל, התמקדו בגאוגרפיה ("הזעם בצפון") או בפלח אוכלוסייה ספציפי ("האמירה של נתניהו שהכעיסה את המפונים"). מן הסתם, אלו אכן הנפגעים הראשיים. אבל כשראש הממשלה מנפנף בהבל פה מרכיב דרמטי ביציבות של החיים עצמם, זאת לא בעיה רק של "הצפון" ו"המפונים". לכן אין סיבה להכריז שהם היחידים לחוש "זעם" ו"כעס".
מצד שני, ההפרדה הזאת עשויה להסביר איך הגענו עד הלום, כלומר שבעה חודשים שבהם חבל ארץ שלם הפך לרצועת ביטחון שוממה ומסוכנת. ורון עצמו, במשמרת של עודד בן עמי, סיכם ביובש עוד יום תחת אש כשגרה אחת ארוכה, שהתחילה ב-8 באוקטובר ורק חסן נסראללה יודע מתי תסתיים. קודם לכן אמר הכתב שהצפון הוא "אזור עם מעט לובי בממשלה ובמדינת ישראל". גם מהתקשורת לא חסך ובצדק.
אולם גם ורון עצמו, באופן סמלי ובוודאי שלא במתכוון, הוא חלק מהסיפור: כתב חרוץ וסימפטי, שניכר כי הוא לא רק מסקר את האזור ואנשיו אלא חי אותם ואת הכאב העצום שלהם, אך כזה שמקפיד על איפוק לא שכיח ביחס לבעלי תפקידים דומים על המסך, כגון אלמוג בוקר ותמיר סטיינמן. פניו לרוב חתומים וניסוחיו מדודים. למרות דיווחים כמעט אפוקליפטיים, לא זכור שנשא איזשהו מונולוג חוצב להבות או חנוק מדמעות. זוהי בהחלט התנהלות חריגה ומרעננת בנוף הטלוויזיוני בכלל ובביצת הטאלנטים הזחוחה של חדשות קשת בפרט. אבל לפעמים מתחשק לשאול אותו ובעצם את אנשי הצפון: מה יקרה אם תפסיקו להיות כל כך נחמדים?

בקטנה

בשידורי הצהריים של רשת הובא בשידור חוזר פרק של מגזין התיירות "הכי בעולם", שבו ירדן הראל סיפרה על נפלאות אנטליה שבטורקיה. כידוע, מדובר ביעד מאוד רלוונטי כרגע עבור ישראלים וישראליות, כלומר בהנחה שהם ממש מעוניינים לבחון חופשה בסגנון "אקספרס של חצות". מצד שני, כשמדובר בערוץ 13 אין ממש מה להתפלא על השיבוץ: רחוק מהעין, רחוק מהמוח.