'הרעיון שהוא אתה' מציית בדיוק כמעט-כפייתי לחוקי ז'אנר הקומדיה הרומנטית: סיפור אהבה בלתי אפשרי, המימוש שלו שמתרקם נגד כל הסיכויים, נקודת השבר שבה נדמה שהכל אבוד וכמובן ההפי-אנד הבלתי נמנע. יש רק בעיה אחת: זו בכלל לא קומדיה; כאילו מישהו ביקש מתוכנת AI ליצור קומדיה רומנטית, אבל שכח לציין שנדרש הומור.
לכאורה, הדרמה החדשה והמדוברת שעלתה לא מזמן באמזון, מצוידת בכל האלמנטים הנכונים: האיט-בוי ניקולס גליצין בתפקיד הראשי, סיפור שמבוסס בחופשיות על האייקון הגברי הכי גדול של העשור האחרון, הזמר הארי סטיילס (שניהל בחיים האמיתיים מערכת יחסים עם אישה מבוגרת ממנו) וכמובן אן האת'ווי, אחת הנשים החזקות בהוליווד כבר שני עשורים, בתפקיד הנשי הראשי וכמפיקה.
1 צפייה בגלריה
yk13918732
yk13918732
(צילום: KENA BETANCUR, איי-אף-פי)
בפועל, השילוב בין כל האלמנטים האלו יוצר את כל מה שגרוע בסרט רומנטי. עלילה שחוקה להחריד שבמרכזה סלב שמתאהב באישה "רגילה", דמויות חד-ממדיות, נטולות פגמים ו(זהירות: ספוילר) סוף מתוק עד כדי בחילה. כל אלו היו יכולים לעבור אולי במקרה של דרמת נעורים אוורירית, אבל 'הרעיון שהוא אתה' פונה לקהל בוגר יותר, או ליתר דיוק לנשים בנות גילה של האת'ווי. נשים שגדלו על 'אישה יפה' ו'נוטינג היל', על 'שמש נצחית בראש צלול' ו'היומן', ויודעות שכדי לספר סיפור אהבה טוב ומשכנע צריך אותנטיות ורגש, ושנדרשת כמות לא מבוטלת של מרירות לאיזון המתיקות, אחרת הוא פשוט לא מחליק טוב בגרון.
הטוויסט היחיד בסרט, זה שעליו נשענת העלילה, הוא התאהבות של גבר צעיר באישה מבוגרת ממנו. אבל גם הוא דוהה, אפילו מתמוסס, כשמפשיטים מהגיבורה כל מאפיין של בת גילה: היא נראית צעירה בעשור לפחות ואמא לנערה מתבגרת שנעלמת למחנה קיץ - כמה נוח - לאורך הסרט כולו, ובכך מאפשרת לדמותה של האת'ווי לנהל את מערכת היחסים הסוערת והסקסית שלה, כאילו הייתה נערת קולג' בת 20.
דליחותו של 'הרעיון שהוא אתה' מתחוורת אפילו יותר כאשר משווים אותו לאחת ההצלחות הטלוויזיוניות הגדולות של השנה האחרונה - הדרמה הרומנטית 'יום אחד'. הלהיט הנטפליקסי הצליח בכל מקום ש'הרעיון שהוא אתה' כשל בו - מבנה מקורי, דמויות פגיעות, פגומות ומשכנעות וסוף מפתיע שלופת את החזה. הוכחה שגם ב-2024 אפשר לעשות דרמה רומנטית שתהיה גם פופולרית וגם כובשת. אבל לפני הכל צריך רעיון שהוא, ובכן, אינו גרוע.