אלביט מערכות זכתה בחוזה ראשון בסך 53 מיליון דולר לאספקת מרגמות לפצמ"רים (Crossbow) מדור חדש - מרגמה צריחית, בלתי מאוישת 120 מ"מ ובעלת מנגנון רתיעה.
היתרון במרגמה החדשה הוא השרידות הגבוהה וההגנה שהיא מספקת לצוות המרגמה. עד היום הלוחם נדרש לקחת את הפצצה, להשחיל אותה פיזית לחלק העליון של הקנה ולשגר – פעולה שחשפה אותו לאש האויב. כיום המרגמה החדשה אוטומטית: הפצמ"רים מונחים בתוך מחסנית והמרגמה טוענת לבדה את פצצת המרגמה, כשהחייל מוגן בתוך הכלי.
1 צפייה בגלריה
yk13917001
yk13917001
(המרגמה הצריחית שפיתחה אלביט | צילום: אלביט)
בנוסף, המרגמה ניתנת להטענה במגוון פצמ"רים עם יכולות שונות, מפצצת תאורה ועד פצמ"ר מדויק מסוג עוקץ פלדה (פצצה מונחית) מתוצרת אלביט, שנעשה בו לראשונה שימוש במהלך מלחמת חרבות ברזל.
במסגרת החוזה, המרגמות יותקנו על נגמ"שי Pandur 6X6 של לקוח אירופאי. החוזה יבוצע על פני תקופה של 6 שנים. מערכת ה-Crossbow הוצגה לראשונה בתערוכת DSEI בלונדון ב-2023, וכאמור זאת ההזמנה הראשונה שהתקבלה עבורה.
יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל אלביט מערכות יבשה: "אנחנו גאים לקבל הזמנה ראשונה מלקוח בינלאומי מוביל עבור מערכת המרגמה הצריחית האוטומטית המתקדמת שלנו, ה-Crossbow. למרגמה יכולת סגירת אש מהירה וביכולתה לירות את הפצמ"ר הראשון בפחות מ-30 שניות. למערכת קצב מקסימלי של 10 פצמ"רים לדקה, עם קצב ממוצע של שישה פגזים לדקה".