היא בלעה את המיינסטרים, השאירה אבק לכל מי שזילזל בה - והפכה עם השנים למוזיקה הכי ישראלית שיש. מחר תתפרסם במוסף "7 לילות" רשימת 50 השירים הגדולים של המוזיקה הים התיכונית.
התוצאות הסופיות של הדירוג שנעשה דרך ynet המארח את מצעד "אגן הים התיכון" של "כאן גימל", ייחשפו במשדר ביום העצמאות. אבל לפי רשימת 50 השירים אפשר לומר שהקהל הולך על הקלאסיקות הישנות, אלה שפרצו את תקרות הזכוכית וכבר חקוקות היטב בתרבות הישראלית. זהר ארגוב הוא המלך במצעד, עם שיריו הנפלאים שהוגשו בקול שאין כמותו ולא יהיה. מיד אחריו עומד חיים משה, הנסיך של שנות ה-80, שברשותו מניפת להיטים מרשימה.
2 צפייה בגלריה
yk13917963
yk13917963
(צילום: יאיר שגיא)
דווקא רבים מהשמות הגדולים של היום נעדרים, כי הם לא חיים מספיק זמן כדי להתקבע ברשימת שירים קנוניים, אבל סביר שבמצעד דומה בעתיד נמצא בשפע את עומר אדם, עדן חסון ועדן בן זקן - הדור הצעיר שעומד היום בפרונט. וכמו בכל רשימה ומצעד, גם הפעם תגלו הרבה פחות זמרות מזמרים, אבל זו כבר בעיה חוצת ז'אנרים מוזיקליים.
הגיליון כולל רשימות של מיטב הכותבים על כל אחד מהשירים וריאיונות עם כמה מהזמרים הים התיכוניים הגדולים: שרית חדד, אייל גולן, עמיר בניון, זהבה בן, חיים משה, שימי תבורי, אלי לוזון, אבנר גדסי, ניסים סרוסי ואיתן מסורי.
2 צפייה בגלריה
yk13917398
yk13917398
צילום: מיכאל קרמר
"אני חייבת לשיר הזה הרבה", מספרת חדד על השיר "הייתי בגן עדן". "הוא העניק לי חותמת של כבוד בלב המוזיקה הישראלית". ואייל גולן אומר על "צליל מיתר": "זו בלדה שהתאימה לאותה שנה, 2001. זו הייתה שנה מאוד קשה למדינה, היו הרבה פיגועים. אפשר לבכות מהשיר הזה בכל רגע נתון. תמיד כשאני שר אותו יש לי צמרמורת".