יוסי שרעבי ז"ל, בן 53, היה נשוי לנירה ואב לשלוש בנות, יובל, אופיר ואורן. בבוקר ה-7 באוקטובר פרצו מחבלים לממ"ד שבו שהתה המשפחה בקיבוץ בארי. יוסי ביקש שייקחו אותו – ואת ילדיו ישאירו בחיים. הוא נחטף לעזה. אחיו אלי, בן 51, נחטף גם הוא. אשתו של אלי, ליאן, ובנותיו נויה ויהל, נרצחו במסע הטבח. כעבור 102 ימים בשבי קיבלה המשפחה בשורה מרה נוספת: גם יוסי אינו בין החיים, בעודו בשבי חמאס.
2 צפייה בגלריה
yk13916419
yk13916419
(רותם שרעבי עם הזמר דודי לוי ומנחה הפרויקט רז שכניק | צילום: יובל חן)
הזמר דודי לוי יצר את "ריבונו של עולם", שיר עם קליפ מיוחד לזכר הנרצחים והנופלים בשנה המדממת הזאת. ביצירה, שאת מילותיה כתב אבי רוזנבלום, משתתפים 18 אמנים מכל גוני הקשת של המוזיקה הישראלית. בהם נמצאת אחייניתם של יוסי ואלי, הזמרת רותם שרעבי, אשר מבקשת להקדיש את השיר לדוד יוסי, שלא תראה עוד, ולקרוא לשחרורו של דוד אלי, שעדיין בשבי חמאס.
"קמתי בצהריים והדבר הראשון ששמעתי מאמא שלי היה שחמאס השתלט על בארי", מספרת שרעבי. "היה לי התקף חרדה וראינו שבהודעות האחרונות מהדודים שלי הם כתבו שהמחבלים אצלם בחוץ. הם הצליחו לפרוץ את דלת הממ"ד של יוסי והמשפחה והורידו את כולם לדשא. הם תיכננו לחטוף גם את שאר המשפחה אבל לא היה מקום בטנדר. לפני שלקחו אותם, יובל הספיקה להגיד לחבר שלה אופיר אנגל שהיא אוהבת אותו, אורן עשתה שלום ליוסי, וזהו. זו הפעם אחרונה שהם בעצם ראו אותם. אנחנו לא יודעים כלום על מה שקרה בבית של אלי. זה סימן שאלה אחד גדול. אנחנו לא יודעים איך בני המשפחה נרצחו".
2 צפייה בגלריה
yk13916969
yk13916969
יוסי שרעבי ז"ל | צילום באדיבות המשפחה
דודי לוי ראה את הטקסט היפה של השיר והחליט שהוא רוצה להלחין אותו. "זה טקסט שכתב חבר אהוב", הוא מסביר, "קראתי אותו בתקופה של שיא הפילוג וכשראיתי את הטקסט הזה, הוא הרגיש לי כמו תפילה. היה לי ברור שהרבה אנשים צריכים לשיר אותו. היה לי חשוב שיהיו בפרויקט גם זמרים מאוד מוכרים וגם פחות, שיהיה מגוון של קולות. רותם שרה מדהים וביקשתי ממנה לשיר. שלחתי לה את השיר למרות שבהתחלה לא ידעתי אם זה בסדר, כי זה נוגע בנקודות מאוד עדינות ורגישות. כשאני מסתכל על משפחות החטופים, ויצא לי כמה וכמה פעמים להופיע בפניהן, אני מרגיש שאני הולך למקום קדוש. הסיטואציה שבה הם נמצאים כל כך בלתי אפשרית, שאני לא יודע איך הם נושמים, איך הם אוכלים, איך הם מתלבשים".
פרויקט "לבכות לכם" הינו שיתוף פעולה של "ידיעות אחרונות" ומפעל הפיס