מדד הליפסטיק, מונח בינלאומי המשמש לתיאור עלייה במכירות הליפסטיק ומוצרי קוסמטיקה בעיתות של משברים כלכליים כמו במלחמות כצורך של נשים לשפר את מצב הרוח באמצעות שיפור המראה בהשקעה קטנה יחסית, לא עבד בישראל. לדברי רונן שמיר, הבעלים של חברת הקוסמטיקה והאופנה "אלפא", יבואנית מותגי קוסמטיקה יוקרתית כגון גרלן, שאנל, ז'יבנשי ואליזבת ארדן, "בחודשיים-שלושה הראשונים אחרי 7 באוקטובר היה קיפאון במכירות. ההלם מהטבח היה חזק ולקח זמן לצאת מהטראומה".
למרות המלחמה פתח שמיר, לפני פסח, חנות בוטיק ראשונה בקניון TLV בת"א, של גרלן, לבשמי יוקרה במחיר של למעלה מ-1,000 שקל (בחנות מתבצעת חריטה של שם הלקוח על גבי בקבוק הבושם), ומוצרי טיפוח ואיפור יוקרתיים. גרלן מצויה בבעלות קונצרן מותגי היוקרה LVMH שבבעלותו גם המותגים לואי ויטון. חנות גרלן בארץ, זהה לחנות המותג בשאנז אליזה, וכל הריהוט נשלח אליה מצרפת. לדברי שמיר, "שכנענו את הצרפתים שגם במשברים ישראל יודעת לחזור במהירות לשגרה. מי שנכנס אלינו מרגיש חו"ל - סוג של אסקפיזם". לדבריו, "הפער במחירים בהשוואה לחו"ל הצטמצם. אנחנו יקרים בכ-10%. כשקונים באתרים צריך לזכור שמשלמים גם עמלת המרה לבנקים של כ-3% ולכן גם זה מצטרף למחיר"..