"כל האוניות הביטחוניות שהגיעו למדינת ישראל הגיעו דרך נמל אשדוד. זה דבר מורכב מאוד לפרוק אותן". כך אמר אתמול שאול שניידר , יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, בוועידת "האנשים של המדינה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet.
שניידר הוסיף כי, "נמל אשדוד אחראי ל-40% מכלל הסחורות שנכנסות לישראל. הנמל לא הפסיק לעבוד לרגע, גם ב-7 באוקטובר, גם תחת טילים ואזעקות. כנמל ממשלתי, לאומי, יש לו גם משימות נוספות שהוא לוקח על עצמו ומבצע אותן".
3 צפייה בגלריה
yk13917011
yk13917011
(טלי ירון אלדר)
לדבריו, "פריקה של אונייה ביטחונית היא שונה לחלוטין מפריקה של אוניית סוחר רגילה, בגלל שמדובר בחומרי נפץ ועלולות להיות תקלות. הגיעו מספר גדול של אוניות כאלה שפרקנו פה. אנשים פה התגייסו בצורה מטורפת, כל העובדים, ונשברו פה שיאים במהירות הפריקה. למשל, אם מטען ביטחוני אמור להיפרק לפי הכמויות ב-16 שעות, הוא נפרק בפחות מ-11 שעות, זה באמת היה מטורף".
שיקום הקהילות
3 צפייה בגלריה
yk13917014
yk13917014
שאול שניידר
עו"ד בני דרייפוס, מנכ"ל מפעל הפיס, אמר בוועידה "רשויות בצפון ובדרום נקלעות למצוקות מאוד גדולות, ואנחנו מתחילים לנסות ולסייע בדיוק במקומות שהמדינה מתקשה להעביר סיוע", הסביר
לדבריו, "העברנו עד היום 54 מיליון שקל בצורה ישירה, ועוד 30 מיליון שקל שבשיתוף פעולה עם משרד העבודה והרווחה יועברו בימים הקרובים. השלב הבא הוא שיקום הקהילות והפצועים. עשרות אלפי מתמודדי נפש ופצועים בנכות בגוף צריכים לשקם את החלומות שלהם, את המשפחה שלהם, את החיים שלהם, והאתגר שלנו זה לייצר פרויקטים בתעסוקה ובתרבות פנאי שיאפשרו לאותם אנשים גם לממש את עצמם, לחזור לקהילה, להיות נוכחים".
3 צפייה בגלריה
yk13917013
yk13917013
בני דרייפוס
עו"ד טלי ירון אלדר, נציבת מס הכנסה לשעבר, התייחסה בוועידה להחלטה להעלות את המע"מ ל-18% בשנה הבאה. "יש היגיון במערכת מס ישירה, אבל הדרך הנוספת שחובה לטפל בעולם הזה של האיזון התקציבי - זה לקצץ בהוצאות", אמרה אלדר. "הקיצוץ בהוצאות צריך להיות בהתחשב במצב, אבל נצטרך לוותר על חלק מהדברים שאנחנו מקבלים מהמדינה. אין ברירה, כי אחרת אנחנו נלך לסוג של פשיטת רגל של המדינה".