לחימה קשה בצפון: יום קרב נוסף בגזרה הצפונית. חיזבאללה שיגר רקטות, כטב"מים וטילי נ"ט אתמול בצהריים לעבר יישובי קו העימות לאורך הגבול. במקביל, בדרום לבנון חוסלו חמישה פעילי חיזבאללה, ודובר צה"ל הודיע כי הושלמה תקיפה של מעל ל-20 מטרות של ארגון הטרור במרחב ראמיה באמצעות מטוסי קרב וארטילריה.
בצל ההסלמה, קיים אתמול שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב באוגדה 91 "עוצבת הגליל" סמוך לגבול, עם המפקד, תת-אלוף שי קלפר, ואמר כי הוא "נחוש להשיב את תושבי הצפון בביטחון ולבנות את מה שנהרס. המשימה כאן לא הושלמה - זה עלול להיות קיץ חם".
1 צפייה בגלריה
yk13917209
yk13917209
(צילום: קובי קואנקס)
גלנט אמר ללוחמים: "דחקנו את חיזבאללה מקווי המגע למרחקים משמעותיים, אבל זה לא אומר שהוא נעלם. בשביל להחזיר את התושבים בביטחון, צריך תהליך הסכמי או תהליך מבצעי, ומחובתו של הצבא להכין את התהליך המבצעי. בסוף, יש לנו חובה ליישם את החוזה שלנו מול האזרחים".
חילופי האש החלו מעט אחרי השעה 11:00, אז הופעלו אזעקות במרחב שתולה שבגליל המערבי, ולאחר כחצי שעה באזור חניתה. בהמשך נמסר כי הן הופעלו בעקבות תקיפות של צה"ל בלבנון, שם דווח על תקיפות אוויריות במספר עיירות, ביניהן עיתא א-שעב, ראמיה, חולא ומרוחין.
הדי הפיצוצים מההפגזות מעבר לגבול בלבנון נשמעו עד חיפה והקריות.
הירי מלבנון נמשך כשסביב השעה 12:00 טיל נ”ט פגע בכביש 90 בסמוך לתחנת אוטובוס בצומת הגומא, צומת מרכזי המוביל לקריית-שמונה ולקיבוצי הגליל העליון והגולן, ונפל כשני מטר מרכבה של סיגלית בן שבת לופרו, תושבת קריית-שמונה.
"יצאתי מהעבודה והגעתי לצומת הגומא ובדיוק כשהרמזור התחלף לירוק, פניתי שמאלה והוא נפל ממש לידי, הטיל", סיפרה סיגלית, כשהיא נסערת והמומה. "נסעתי על העשן ועל הרסיסים, טסתי איזה 180 קמ"ש והגעתי עכשיו לבית שלי, בטבריה", מביתה היא פונתה לטיפול בבית החולים פוריה בטבריה ושוחררה רק לקראת ערב. ארגון הטרור המשיך בירי לשטח ישראל. כשבין 14:00 ל-15:00 נורו טילי נ"ט למטולה, מלכיה ולאביבים. בדוב"ב ובאביבים נרשמו גם הפסקות באספקת החשמל בעקבות פגיעה בקו מתח.
מעט אחרי השעה 15:00 הופעלו התרעות רבות על ירי טילים ועל חדירת כלי טיס למרחב הגליל והגולן. בעקבות השיגורים מלבנון החלו חילופי אש כבדים במרחב הגבול וצה"ל המשיך בתקיפת יעדי חיזבאללה.
מעט אחרי 16:00 שוב הופעלו אזעקות המתריעות על ירי טילים ועל חדירת כלי טיס עוינים בגליל, ביישובים אלקוש, אבירים, נטועה, פסוטה ומתת. בדיווחים בלבנון, כמו גם בהודעות לקיחת האחריות של חיזבאללה, נטען כי הוא שיגר לישראל רקטות, כטב"מים וטילי נ"ט, כמו גם טיל מסוג "בורקאן".
כאמור, במסגרת התקיפות בדרום לבנון צה"ל חיסל בסיכול ממוקד חמישה מחבלים. לפי דיווחים בלבנון, התקיפות הישראליות היו רחבות ביחס לשגרת הלחימה בעת האחרונה, מבחינת כמות העיירות שהותקפו, הן מהאוויר והן בתקיפות ארטילריה.
בתוך כך, שבעה חודשים אחרי 7 באוקטובר, סיפרו אתמול ראשי רשויות מהצפון בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" על ההתמודדות הקשה עם הירי של חיזבאללה - והעבירו ביקורת חריפה על תפקוד הממשלה.
ראש המועצה המקומית מטולה, דוד אזולאי, אמר כי הוא לא מסוגל להגיד לתושביו לחזור לבתיהם בזמן שהיישוב כל כך מטווח. "לא אקח את הסיכון", אמר. "אנחנו כבר כמה חודשים קוראים לתושבים שלנו, ובכלל לממשלת ישראל ולצה"ל, להתכונן לקראת 1 בספטמבר. משפחות מוצאות כבר מקומות עבודה באזורים אחרים, הן לא יחזרו אחרי שנתיים מחוץ למערכת".
לדבריו, "כשאני שומע את ראש הממשלה נתניהו אומר אמירות אומללות, וכשאני חווה כבר שבעה חודשים את חוסר האונים ואת היעלמות ממשלת ישראל, אני פשוט לא מצליח להבין איך זה יקרה. בממשלה הם מנותקים. 38 שרים, אולי שלושה מהם מתפקדים. את כל השאר צריך לזרוק לפח ההיסטוריה של מדינת ישראל”.