השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פירסם אתמול ציוץ ברשת החברתית X, שבו כתב בפשטות, באנגלית, "חמאס ️ ביידן".
בן גביר לא הסתפק בכך, והחליט לשלוח את הציוץ שכתב כהודעה לעיתונות. הצעד החריג הגיע שעות אחרי האיום של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לא לספק פצצות ופגזים לישראל אם היא תפתח במבצע נרחב ברפיח.
1 צפייה בגלריה
yk13919229
yk13919229
(השר בן גביר | צילום: עמית שאבי)
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, מיהר להגיב: "אם נתניהו לא יפטר את בן גביר עוד היום, הוא מעמיד בסכנה כל חייל בצה"ל וכל אזרח במדינת ישראל", כתב ב-X.
לאחר הציוץ של בן גביר הגיעה גם הודעה ברוח דומה משר האוצר בצלאל סמוטריץ'. הוא פירסם הודעה באנגלית שבה התייחס לאיומי ביידן וכתב בין היתר: "נשיג ניצחון מוחלט במלחמה הזו למרות הצהרות הנשיא ביידן ואמברגו הנשק. כל דבר מלבד ניצחון מוחלט יעמיד את קיומה של מדינת היהודים בסכנה".
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, מתח ביקורת על הודעות בן גביר וסמוטריץ': "המתקפות על ארה"ב מצד שרים חסרי אחריות הן כפיות טובה שנועדה לצורכי פנים ושנובעת משיקולים פוליטיים", כתב בהודעה שפירסם.
הצהרתו של ביידן זכתה לביקורת לא רק בישראל, אלא אפילו בקרב השמאל הדמוקרטי ויהדות ארה"ב. הארגונים היהודיים פירסמו הודעות מחאה נגד הצעד חסר התקדים, וגם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שמתמודד על כהונה נוספת נגד ביידן, פירסם גינוי תקיף.