בפלוגת הסיור 6226 מכוחות המילואים של הצנחנים לא ציפו לחילוץ מפתיע שכזה. במהלך סיור שגרתי על הגדר בגבול ישראל-סוריה הבחין יוסף וולף, אחד החיילים בכוח, בנשר שיושב תקוע בשטח בין שתי גדרות. הלוחמים יצרו קשר עם חברם לגדוד, ד"ר אורי אריאלי, וטרינר במקצועו, וכך החל מבצע החילוץ של הנשר שנמצא בסכנת הכחדה והתברר כי עד לרגע זה בכלל נחשב כמת.
ד"ר אריאלי יצר קשר עם אנשי רשות הטבע והגנים, שחילצו את הנשר, העניקו לו עזרה ראשונה והביאו אותו לטיפול בבית החולים לחיות בר בספארי ברמת-גן. "הנשר הגיע כשהוא בשוק עם טמפרטורת גוף נמוכה", מספר ד״ר ניצן אדם. "בבדיקות הכלליות ראינו כי הוא רזה מאוד ומיובש באופן קיצוני, ובדיקות הדם העלו חשד לפגיעה בכליות".
1 צפייה בגלריה
yk13925202
yk13925202
(צילום: בית החולים ספארי רמת גן)
כשליוו את הנשר לבית החולים, פקחי רשות הטבע והגנים הצליחו לזהות אותו והתרגשו מאוד. משדר ה-GPS, שהיה עליו מאז שוחרר מגרעין הרבייה שבו גדל בחי-בר כרמל, נפל לאחרונה מגופו והיו שחשבו כי הוא מת. הנשר, ששמו בישראל 73B, נולד בשנת 2022 יחד עם ארבע נשרים נוספים ובחודשים האחרונים הוא וחבריו עברו תלאות רבות בשל המלחמה. "כשהמצב קצת התייצב, החזרנו אותם להתאקלמות במרחב המחיה בגמלא, ולפני חודשיים שוחררו לטבע", מספר אוהד הצופה, אקולוג עופות ברשות הטבע והגנים.