כשהוא עטוף בדגל ישראל, רגע אחרי השמעת התקווה, אסף יסעור התפנה אתמול במרכז הכנסים בבלגרד להסדיר את הנשימה. גם הוא ידע שביום הקרבות המוצלח שלו באליפות אירופה היו כל המרכיבים לתסריט נוסח סטיבן ספילברג.
איך שגלגל מסתובב לו. ביום חמישי שעבר, באולם פיוניר, נחלה מכבי ת"א מפח נפש ספורטיבי עם הפסד לפנאתינייקוס שגרר את סדרת רבע גמר פלייאוף היורוליג למשחק חמישי ומכריע (שם היא, כידוע, הודחה). אתמול, כמה קילומטרים משם, הספורט הישראלי חגג.
1 צפייה בגלריה
yk13919783
yk13919783
(אסף יסעור עם המדליה אתמול | צילום: איגוד הטאקוונדו)
שמונה חודשים אחרי שהוכתר כאלוף העולם, לוחם הטאקוונדו הפראלימפי בן ה-22 השלים דאבל יוקרתי עם זכייה ראשונה בקריירה באליפות אירופה. "זה כל כך מתוק להשיג ניצחון כזה בתקופה כמו שאנחנו נמצאים בה", אמר יסעור הנרגש. "דגל ישראל מתנוסס בראש הפודיום, התקווה מתנגנת. אנחנו בדרך הנכונה".
יסעור פתח את יום התחרויות (בקטגוריית המשקל עד 58 ק"ג) בניצחון מוחץ 5:30 על ארן יוסוף הטורקי ובחצי הגמר גבר 4:28 על ג'ואל מרטין הספרדי. בקרב על התואר פגש, איך לא, את יריבו הגדול עלי ג'אן אוזקאן (2 בעולם) והרשים עם 20:37 - ניצחון ששווה מקום ראשון. בשנה שעברה הוא הפסיד ללוחם הטורקי בדיוק באותו מעמד. הפעם הגיעה הנקמה.
כשיסעור מדבר על דרך נכונה הוא מתכוון לתחרות המטרה הבאה שלו - ואולי החשובה מכל: זו שתיערך בסוף אוגוסט באולימפיאדה הפראלימפית בפריז. לפני שלוש שנים יסעור ראה בטלוויזיה את המשחקים בטוקיו, ואילו בעוד שלושה חודשים הוא יגיע לאולימפיאדה כמדורג ראשון בעולם והמועמד מספר 1 למדליית זהב.

"חזק יותר, מהיר יותר"

"הוא חזק יותר ממה שהיה בשנה שעברה, מהיר יותר, בטוח בעצמו", התמוגגה מנכ"לית איגוד הטאקוונדו, נועה שמידע. "זו גאווה גדולה למדינת ישראל. כולם מבחינים בקרבות שלו, מכל המדינות, גם השונאים וגם האוהבים - ומסתכלים בהערצה. זו לא הייתה עוד זכייה באליפות אירופה, הוא ניצח בפער את המדורג שני בעולם, היחיד שמדגדג אותו ברמה הבינלאומית. נכון, זה לא מבטיח שום דבר אף פעם, כי בכל פעם אתה צריך להוכיח את עצמך מאפס. אבל זה גם הראה שוב שהוא רמה מעל כולם במשקל שלו, לא רק מבחינה פיזית - גם בחוסן המנטלי".
יסעור עובד קשה בשנתיים האחרונות. חמישה ימים בשבוע, שני אימונים בכל יום, בתנאי פנימייה במרכז הטאקוונדו של הנבחרת ברמלה. השיפור הגדול ביכולתו נובע גם מההחלטה התקדימית של שמידע והאיגוד, שעורכים אימונים משותפים לספורטאים הפראלימפיים והאולימפיים יחד.
"אני חושבת שהענף שלנו מסמל את כל הטוב שיש למדינה. זה לא רק שילוב בין האולימפי לפראלימפי, כי הספורטאים הם בעצם יחידה אחת. יש לנו יהודים וערבים, כולם אחים אחד של השני. הבבואה הכי יפה של מדינת ישראל", מסכמת שמידע.
יסעור איבד את שתי ידיו שבוע לפני שחגג את בר-המצווה, כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה, ואחרי תקופה קשה של אשפוזים וטיפולי פיזיותרפיה לקח אותו תחת חסותו מאמן נבחרת הטאקוונדו, יחיעם שרעבי. מאז הוא לא עוצר לרגע, וגם לא ממש חושב על הפציעה הקשה ההיא. אתמול הוא בכלל היה בעננים. יסעור: "עד עכשיו באליפויות אירופה הדברים לא התחברו לי. הפעם דווקא כן. אני באמת הכי מאושר שיש".