בשל התפרצות שמש אדירה, נראה בלילה שבין שישי לשבת הזוהר הצפוני בכמה אזורים באירופה ובצפון אמריקה, שבהם התופעה נראית רק לעיתים נדירות מאוד. לרוב, הזוהר הצפוני נראה רק בצפון כדור הארץ - במדינות כפינלנד, איסלנד ונורווגיה, ובין החודשים ספטמבר-אפריל.
ד"ר יגאל פת-אל מקוסמוס טלסקופים ויו"ר האגודה הישראלית לאסטרונומיה לשעבר, הסביר כי כתם שמש ענק גורם לאי-יציבות בקורונה (עטרה) של השמש ולזריקת מסה אדירה לחלל (CME). הוא הוסיף כי "למזלנו, כדור הארץ לא נמצא במרכז המסלול של החלקיקים, שמהירותם כנראה גדולה מהממוצע של חלקיקים כאלה, אלא בשוליו, אבל עדיין מספיק כדי לגרום סערה מגנטית גם כאן".
בשל ההתפרצות, מינהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי האמריקאי התריע בפני מפעילי תחנות כוח, סוכנויות החלל ומפעילי הלוויינים הנמצאים במסלול סביב כדור הארץ שעליהם לנקוט אמצעי זהירות, וגם בפני הסוכנות הפדרלית לניהול חירום.
הזוהר הצפוני עשוי להגיע עד לאזורים דרומיים בארצות-הברית, כמו אלבמה וצפון קליפורניה. בנוסף, התקבלו דיווחים על כך שהזוהר נראה גם בפולין, בפורטוגל, באוסטריה ובאיטליה. מומחים אומרים שסערת השמש העזה ביותר בהיסטוריה המתועדת אירעה ב-1859, אז הזוהר הצפוני נראה אפילו במרכז אמריקה וייתכן שגם בהוואי.
הסופה הנוכחית המדורגת בדרגה 4 בסולם של 1 עד 5, וגם לוויינים עלולים להיות מושפעים מההתפרצות בשמש, דבר שעלול לשבש את שירותי הניווט והתקשורת בכדור הארץ.