הפועל חדרה הגיעה למשחק כשחרב הירידה עדיין מעל ראשה, אבל כשהיריבה היא מכבי נתניה הנרפית שכבר נשארה בליגה, זו לא הייתה משימה קשה מדי לרדת עם ניצחון 1:2. בחדרה נלחצו כשראו שגודסוויי דוניו נפצע בדקה ה-28, אבל המחליף רז טוויזר כבש את היתרון (42) אחרי הדיפה רעה של עומר ניראון. נתניה השוותה כעבור שלוש דקות בלבד מרגלי בר כהן, אבל עם פתיחת המחצית השנייה (52) הסדירה לעצמה חדרה את הדופק עם פנדל מדויק של אלעד מדמון וסידרה לעצמה עוד עונה בליגת העל.

ציון 100

זה היה דרבי ירושלמי לפרוטוקול. אולי העובדה שזיו אריה, שרשם את הופעתו ה-100 על הקווים של הפועל ירושלים, גרמה לקבוצתו לעלות עם קצת יותר מוטיבציה ולסדר לו כמתנה ניצחון 0:3 על בית"ר.
למרות 12 אלף צופים בטדי המחצית הראשונה לא התעלתה לרמה גבוהה והגולים הגיעו במחצית השנייה. נדב נידם ניצל איבוד כדור של בית"ר כדי לשלוח עומק נהדר לאוהד אלמגור, שהעלה את הפועל ליתרון (56).
המשחק נפתח ולחגיגת הכיבושים הצטרפו אווקה אשטה (60, שער ראשון בליגת העל) והמחליף עידן דהן (83). (לירן ביטון)

ארבע אחרי הירידה

חמישה שערים, כרטיס אדום וניצחון במעמד צד אחד - ככה נראה הדרבי של פ"ת, בו פירקה מכבי 1:4 את הפועל שכבר ירדה ליגה וניסתה לא להיראות אומללה מדי. זה לא ממש הצליח לקבוצה של בני לם שעד הדקה ה-40 ספגה ארבעה שערים. רוי נאוי הורחק (8) אחרי עבירה ברחבה על מאור לוי ואת הפנדל בעט מדויק מוחמד הינדי. מאור לוי הכפיל (14), אבל הפועל פ"ת צימקה (27) מרגלי רועי אלימלך. אנדראס קארו (31) ושער נוסף (40) של מאור לוי סגרו את הדרבי.