זו הייתה אמורה להיות שנת המאה החגיגית של הפועל ת"א, עם ציפיות לעידן חדש תחת קבוצת משקיעים אמריקאית, אבל אתמול הכל התנפץ בפנים ל-25 אלף אוהדים אדומים שהגיעו לבלומפילד בתקווה להיות חלק ממסע ההישרדות של הקבוצה. במקום זה הם היו עדים לאחד הרגעים הקשים בהיסטוריה של המועדון עם ירידה לליגה הלאומית אחרי הפסד 2:0 למ.ס אשדוד.
4 צפייה בגלריה
yk13921260
yk13921260
(ואיזה מסכנים היו האוהדים האדומים אתמול בבלומפילד | צילום: טל שחר)
מדובר בירידה השנייה של הפועל ת"א בשבע השנים האחרונות, אבל אם בפעם שעברה זה היה בעיקר בגלל הפחתת תשע נקודות בשל ההליכה לפירוק - העונה, עם תקציב של 52 מיליון שקל, נעשו כל הטעויות האפשריות בדרך לדרבים בעונה הבאה מול כפר-שלם ומכבי יפו. אולי שם הם יצליחו לנצח.
אלה היו בעיקר ההחלטות המוטעות של דייויד מינצברג, איש עסקים שהצליח בענק ב-NBA, אבל בחר כוורת מקצועית לא נכונה שהובילה בסופו של דבר להתפרקות. הטעות הגדולה ביותר שלו הייתה מינויו של חן סול לתפקיד המנהל המקצועי, בעיקר בזכות בקיאותו בשפה האנגלית. הוא קיבל לידיו את תקציב שכר השחקנים הגבוה ביותר של האדומים זה עשור, כ-22 מיליון שקל, ובנה את אחת הקבוצות החלשות והלא-מאוזנות בוולפסון, גם מבחינת הסגל וגם בגזרת המאמנים.

בחירת זרים הזויה

סול הביא שחקנים מעבר לשיא כמו עומרי אלטמן ומאוויס צ'יבוטה עם שכר מטורף של 300 אלף יורו לעונה, את חוסה רודריגס ואלן אוז'בולט, שלא הצדיקו את הציפיות, ואת הישאם לאיוס הלא-אפקטיבי. בכלל, כל בחירת הזרים הייתה הזויה עם עזיז קאיונדו שכבר הספיק להתחלף, בובאקר טאמבדו החלש שהגיע לכאורה אחרי סקאוטינג, בראיין פאסי שירד לליגה השלישית בצרפת לפני ההגעה להפועל, או השוער אמיליוס זובאס שלא הזכיר את יכולתו מהעונה שעברה. בינואר לא רק שהפועל ת"א לא התחזקה, היא אפילו נחלשה עם החתמות חלשות כמו אליאן רוחנא, אותו טאמבדו, סתיו טוריאל שעוד הבליח, זיו מורגן, רז מאיר, דויד קופרמן ואיהאב גנאים, כשמי שעזבו היו רודריגס ויהב גורפינקל, היחידים שעוד עשו משהו. בקבוצה בנו על כוכבי המונדיאליטו אל-ים קנצפולסקי, אור ישראלוב, עומר סניור ורן בנימין וצעירים אחרים, אבל הסתבר שהם לא בשלים עדיין. במחזורים האחרונים הפועל נתקעה עם שוער המשנה הבלתי מנוסה, רוי ברנס, שגם אתמול היה לו חלק בהפסד.
4 צפייה בגלריה
yk13921035
yk13921035
טועמה לא מאמין | צילום: טל שחר
עונה עם ארבעה מאמנים לא יכולה להסתיים טוב. תחילה מייקל ולקאניס שעזב בזמן המלחמה לאיאקס, אחר כך עוזרו בורחה למה הבלתי מנוסה, יוסי אבוקסיס שבעשרה משחקים הצליח לרסק את האדומים עם אפס ניצחונות ולקינוח סלים טועמה, שהוקפץ מעמדת מנהל הקבוצה ונתן זיק של תקווה - אבל גם היא נגוזה אתמול.

תולים תקוות בספרא

אוהדי הפועל נהרו לבלומפילד בהמוניהם בצו-8 ונתנו גב רחב לשחקנים, אבל אלה לא נענו לאתגר והמשיכו ביכולת העגומה של כל העונה - מה גם שלפני שריקת הפתיחה התברר כי אלטמן, השחקן היחיד שעוד מסוגל לעשות משהו בהתקפה, ייעדר בגלל פציעה.
4 צפייה בגלריה
yk13921034
yk13921034
איינבינדר בהלם | צילום: טל שחר
מאמן אשדוד אלי לוי, מנגד, הצליח להשאיר בליגה קבוצה בינונית, שעלתה ללא המוציא לפועל שלה אזקיאל הנטי, אבל הוא הגיע מוכן טקטית וניצח בצדק. במחצית הראשונה הפועל עוד ניסתה לעשות משהו עם בעיטה של אוז'בולט (34) לקורה ומבצע אישי של צ'יבוטה (43), אבל אחרי ההפסקה היא נעלמה ואשדוד התחילה לעקוץ.
בדקה ה-59 הגיע החץ הראשון עם נגיחה פנימה של הסקוטי קלארק רוברטסון לכדור קרן, ובדקה ה-66 האדומים כבר הניפו דגל לבן. ברנס הדף כדור שנבעט אליו בצורה חובבנית, וסתיו נחמני בעט מזווית קשה פנימה מעל ראשו של השוער. הפועל ת"א אפילו לא ניסתה ברצינות לחזור למשחק, ודקות הסיום היו שייכות לתמונות של בכי ועצב ביציעים עמוסי האוהדים וחגיגות של הקומץ שהגיע מאשדוד.
4 צפייה בגלריה
yk13921033
yk13921033
שחקני אשדוד חוגגים הישרדות | צילום: טל שחר
האוהדים האדומים עוד ניסו לעודד עם "עד המוות הפועל", אבל הקבוצה יורדת לפחות לשנה מהבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי בניסיון לשקם את המועדון החולה ניהולית. הם יכולים רק לקוות כי המיליארדר היהודי אדמונד ספרא אכן יהפוך לבעלים ויחזיר את הקבוצה למקום הראוי לה. בכל מקרה, צפויים שינויים רבים. בעלי השכר הגבוה ישוחררו וכך גם כל הזרים, אבל עדיין מדובר במועדון אטרקטיבי ששחקנים רבים ירצו להגיע אליו גם בליגה השנייה.