1. האמת, זה כבר היה נשמע כמעט מופרך שמכבי ת"א שוב תיתן וולה לדלי ותאבד עוד יתרון של 10 נקודות בפסגה. מכבי חיפה עוד עשתה סימנים שנשאר לה מספיק אוויר בריאות כדי לתת ספרינט אחרון, ומנגד החבורה של רובי קין נקלעה למשבר בזמן הכי גרוע מבחינתה.
2 צפייה בגלריה
yk13921384
yk13921384
(מסיבה בחיפה. שחקני מכבי תל-אביב בטירוף | צילום: עוז מועלם)
אבל אתמול הגיעה ההזדמנות האחרונה בהחלט, רגע האמת שאין ממנו דרך חזרה. והתנאים? אידיאליים: סמי עופר, מומנטום, הרכב מלא – רק נותר לתת את הפוש האחרון הזה. אלא שהפעם האלופה לא הצליחה לעמוד בלחץ, ולמרות שהייתה טובה יותר והגיעה למספיק הזדמנויות, מכבי ת"א באה לסחוט תיקו – ויצאה עם בונוס בדמות ניצחון ראשון העונה על היריבה הגדולה, 0:1 קטן גדול – ושוב דבר כבר לא ייקח מקין את האליפות. הדרך לא הייתה נוצצת ומבריקה, אבל מי יזכור את זה? למעשה, המשחק הזה משקף את העונה כולה – הירוקים משחקים טוב יותר, יפה יותר, הצהובים תכליתיים יותר. מספיק היה לראות את החגיגות של קין והשחקנים בסיום על הדשא כדי להבין שהפעם זה נגמר. ובשבת, החגיגות יכולות להיות רשמיות במקרה של ניצחון צהוב בבלומפילד על הפועל באר-שבע.
מכבי חיפה הסתערה על שערה של מכבי ת"א מהרגע הראשון והבהירה מי צריכה יותר את הנקודות. דין דוד ופרנצדי פיירו חתכו את הגנת האורחת שוב ושוב, אבל לא היו מספיק מדויקים. למעשה, הקבוצה של קין ניסתה לשחק על תיקו מוקדם מדי, וכמעט שילמה על כך ביוקר.
2 צפייה בגלריה
yk13921380
yk13921380
קין כפי שלא ראינו | צילום: עוז מועלם
ענאן חלאילי חזר אחרי היעדרות של מספר שבועות, ומסאי דגו נהנה סוף-סוף מהשלישייה הקטלנית הקלאסית שעשתה דברים נהדרים העונה. אלא שמכבי ת"א התאהבה בלהיות אפורה, טקטית – לא מזיז לה מה אומרים עליה. אליפות אפשר לקחת גם בעקיצות קטנות: וערן זהבי רק מחכה למתנה כמו שהעניק לו עבדולאי סק, שהכשיל אותו ברחבה בצורה שלומיאלית, ומספר 7 העלה את מאזן הכיבושים שלו ל-17 בפנדל בדקה ה-27. שער אליפות.
3. דוד, השחקן הכי לוהט בליגה, כבר חגג שוויון יחד עם עשרות אלפי הירוקים ביציעים בתחילת המחצית השנייה, אבל מהר מאוד התברר שהשער נכבש מעמדת נבדל. חלפו חמש דקות והירוקים החליטו שוב לשלוח את היריבה לנקודה הלבנה, הפעם באדיבות לורנצו שימיץ', שהכשיל את רוי רביבו. זהבי קיבל הזדמנות לסגור עונה, איש המשק כבר היה בכוננות להכניס את השמפניה לקירור – אבל הפעם החלוץ הוציא דווקא את שריף כיוף גדול, כאשר גילגל לכיוונו כדור חלש.
4. לצערנו, אי אפשר בלי תקריות אלימות. המשטרה עצרה שני אוהדים בגין מעורבות בקטטה בין שני המחנות לפני המשחק, בה נפצעו שני צעירים ופונו לבית החולים. אחד מהם, צעיר כבן 17, הוגדר במצב בינוני כתוצאה מדקירה. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מבהירה כי תפעל באפס סובלנות לכל גילויי אלימות באירועי הספורט וכלפי מפרי הסדר הציבורי".