יום העצמאות ה-76 הוא הזדמנות מצוינת לבחון את קבלת ההחלטות של המשקיע העצמאי בבורסת תל-אביב. מתברר שמניות הסקטור הביטחוני זכו לביקוש הגדול ביותר בקרב הציבור הרחב, שהשיג תשואה נאה. עשר המניות הבולטות בתיקי המשקיעים הפרטיים בשנה האחרונה (מערב יום העצמאות הקודם) הניבו תשואה של כ-33%, בשנה מהקשות שידעה מדינת ישראל. מהבדיקה עולה, שברשימת עשר החברות הנרכשות ביותר על ידי משקיעים פרטיים נמצאות 3 מניות אשר הניבו תשואה תלת-ספרתית בטווח של 312%-102% .
יניב פגוט, סמנכ"ל מחלקת מסחר בבורסה, בחן את קבלת ההחלטות של ציבור המשקיעים הפרטיים והשווה בינם לבין מנהלי ההשקעות המקצועיים. מנתוני הבורסה עולה כי המשקיעים הפרטיים היטיבו לזהות מגמות סקטוריאליות בבורסת תל-אביב, אך היקפי הפעילות שלהם בשוק המניות הישראלי אינם גבוהים דיים ועומדים רק כ-12% מכלל הפעילות בבורסה.
סקטור הביטחון בבורסת ת"א זכה לביקושים הגבוהים ביותר בקרב המשקיעים הפרטיים. מי שהוביל את הסקטור הייתה אלביט מערכות הוותיקה, יחד עם הכוכבת של השנה האחרונה, חברת נקסט ויז'ן, המפתחת מצלמות לרחפנים. סקטור המוליכים למחצה הוא סקטור נוסף אשר זכה לביקושים מוגברים על ידי המשקיעים הפרטיים, בעוד סקטור הבנקים הישראלי חביב דווקא בקרב הגופים המוסדיים.
המניות של החברות נייס, בזק וטאואר התברגו ברשימת עשר המניות שהן המשקיעים הפרטיים והן מנהלי החיסכון הפנסיוני רכשו הכי הרבה מאז יום העצמאות החולף. לעומת 33% תשואה שהניבו עשר המניות הבולטות של המשקיעים הפרטיים - המניות הבולטות של מנהלי ההשקעות המקצועיים הניבו תשואה של 5.9% בלבד. מדובר בחישוב גס אשר אינו מביא בחשבון את תזמון הרכישות ולא מתייחס להיקף הכספי, אולם הוא מנפק תמונה מעניינת ביחס לביצועי המניות שבחרו המשקיעים הפרטיים בשנה האחרונה.