לוחמת מג"ב רס"ל ליאל בוזוקשוילי יצאה עם אביה נצ"מ איציק בוזוקשוילי, מפקד תחנת שגב שלום בנגב, להילחם במחבלי חמאס. אחרי שעות של קרבות שניהלו כתף אל כתף באותה שבת שחורה, הוא השאיר אותה בתחנת אופקים. "ליאלי, אני גאה בך", אמר לה, "נלחמת מספיק, תישארי פה". היום הבת יודעת: "אבא הרגיש שהוא צריך לשמור עליי. הוא פקד עליי לרדת מהניידת, ובגלל זה אני עומדת כאן היום".
נצ"מ בוזוקשוילי נפל במהלך קרב גבורה מול מחבלי חמאס. בתו שמעה בקשר המשטרתי שהוא אותר ללא רוח חיים. "חיסלנו מחבלים, הצלנו המון פצועים ואספנו גופות באותו בוקר שמחת התורה", מספרת ליאל בת ה-22, לוחמת בחטיבה לבט"פ של מג"ב. כבר בשבעה אחיה הבכור אוראל, בן 24, החליט ללכת בעקבות האב והבת. "הודעתי שאני מתגייס למשטרה", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
yk13922469
yk13922469
(ליאל ואוראל מעל קבר אביהם | צילום: הרצל יוסף)
הבוקר הילדים של "בזוקה", כפי שבוזוקשוילי כונה בפי חבריו, יעלו לקברו ביום הזיכרון הראשון שלהם כמשפחה שכולה. במהלך הצפירה, אומרת ליאל, יחלוף כנראה בראשה המשפט ששמעה מאביה, הזיכרון האחרון ממנו אחרי שעות של לחימה משותפת עם שני שוטרים נוספים שהיו עימם בניידת, אז ביקש ממנה לרדת במשטרת אופקים. "אבא שמר עליי באותה בקשה", היא אומרת, "זו הייתה למעשה פקודה, אחרת המשפחה שלי הייתה מבקרת שני קברים ביום הזיכרון".
בזוקה קבור בבית העלמין הצבאי בבאר-שבע. ליאל ואוראל יגיעו לשם היום במדי משטרה. אוראל התגייס כבלש במשטרת רהט, והיום הוא בקורס שוטרים. "חסר לי שאבא לא זכה לראות אותי במדים", הוא אומר, "שבוע בערך לפני שנפל הוא דיבר איתי שאתגייס למשטרה. אני עדיין לא מצליח להשלים עם העובדה שהאבא הגיבור והחזק שלי מת".
2 צפייה בגלריה
yk13922464
yk13922464
נצ"מ בוזוקשוילי ז"ל
ליאל תוכל לספר היום לאביה שזכתה באות הצטיינות של מג"ב. "מעולם לא חשבתי שנהיה חלק ממשפחת השכול", היא אומרת, "כתלמידה, יום הזיכרון היה עצוב עבורי במיוחד, ועכשיו הוא נכנס אלינו הביתה".
לילדיו של בזוקה חשוב לספר ש"אבא שמע על הנפילה של החבר הכי טוב שלו, מפקד משטרת רהט סנ"צ ג'יי-אר דוידוב, והוא נסע בעצמו והביא את הגופה שלו".
אוראל כואב במיוחד ש"אבא לא זכה לראות אותי במדי משטרה. הוא בטח היה מאושר ברגע הזה ומאוד גאה בי. הגשמתי חלום אבל אני מקווה לצעוד בשביל שלי, כשאבא לצדי כל הדרך". שני האחים אומרים ש"אבא מאוד רצה שנמשיך את המורשת שלו. הוא בטוח גאה בנו מלמעלה".