המדיניות של ה-BBC, על פיה פעילי טרור של חמאס מכונים "חמושים", עוררה זעם זה זמן רב. במה שנועד להיות תואנה לאיזון, אנשי רשת השידור הבריטית, שנחשבה למוערכת, המעיטו בחומרת מעשיהם של רבי-מרצחים. בראיון ששודר אתמול ברשת, קרא שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון לשינוי הגישה הזו.
קמרון טען בפני המראיינת לורה קונסברג כי על BBC לשקול מחדש את גישתם בנושא ארגון הטרור הפלסטיני. זאת, לאור פרסום סרטון החטוף נדב פופלוול, בעל האזרחות הבריטית, אשר לטענת חמאס מת בעזה לפני כחודש כתוצאה מהפצצות צה"ל.
1 צפייה בגלריה
yk13922970
yk13922970
(דיוויד קמרון | צילום: אי־אף־פי, HENRY NICHOLLS)
"כמו כולם, גם אני צפיתי בסרטון של חמאס ב-X" (טוויטר לשעבר), "שבו נדב נשאל על זהותו", אמר קמרון. "צפיתי בסרטון הזה ואתה פשוט חושב, 'אילו אנשים ערלי-לב הם, לשחק כך עם רגשות המשפחה'. כשאת רואה מה חמאס מוכנים לעשות, את פשוט מבינה שהאנשים האיומים האלה, חסרי האנושיות, שאיתם אנו מתמודדים... בכנות, אולי זה רגע ש-BBC צריכים לשאול את עצמם שוב, אם עלינו לכנות אנשים אלו בשם 'טרוריסטים'. כי הם טרוריסטים".
כאמור, במשך שנים ארוכות נמנעת רשת השידור הבריטית משימוש במונח "ארגון טרור" בתיאורה את חמאס. במקום זאת, עד לאחרונה כונו פעילי ארגון הטרור Militants, קרי: חמושים. באוקטובר חדלה הרשת מלכנות את מחבלי חמאס בכינוי זה, והחלה לכנות את הארגון "חמאס" בלבד או "ארגון טרור שהוצא אל מחוץ לחוק בידי ממשלת בריטניה ואחרים".
בפברואר האחרון, בעת דיון בפרלמנט הבריטי, תקפו פוליטיקאים את BBC בשל גישתו האנטי-ישראלית. בדצמבר הבטיח יו"ר ה-BBC הנכנס סמיר שאה כי "נבחן את אופן הסיקור של מלחמת ישראל-חמאס".