תחנות הכרעה כאן קודקוד. ביום הזיכרון, כמו בכל שנה, אנחנו עומדים בטקסים לצידן של המשפחות השכולות היקרות שלנו. יום הזיכרון מספק לנו הזדמנות מיוחדת להוקיר ולהעריך את התרומה וההקרבה של חללי צה"ל.
חטיבה 401 איבדה 571 מלוחמיה מאז הקמתה. החטיבה איבדה 23 מלוחמיה במלחמת חרבות ברזל וצק"ח (צוות קרב חטיבתי) 401 איבד 48 מלוחמיו במלחמת חרבות ברזל. יום הזיכרון נועד עבורנו הרבה יותר ממה שהוא נועד למשפחות השכולות. מכל שנה בחיינו הבוגרים, זכרנו דרך עמידה בצפירה, השתתפות בטקס, ביקור בבתי העלמין, וחיבוק אוהב וחם למשפחות השכולות דרך האזנה ושיתוף בסיפורם של יקיריהם.
אנו זוכרים את המחויבות שלנו לשמור על המורשת והערכים של לוחמינו שחירפו נפשם עבור הגנה על המולדת, ולפעול למען ביטחון המדינה ולהגן על הבית של כולנו. היום אנו נזכור בדרך העוצמתית ביותר ויותר מתמיד, נעשה זאת באמצעות הליכה בדרכם. ולמען המטרה שהייתה גם שלהם. חיבור הדוק בין הדרך למטרה, חיבור הדוק בינינו לבין חללינו, חיבור אדוק לנשק, לאותם אנשים שנהרגו באותה הדרך ולשם אותה מטרה. נילחם ונתקוף בתוך רפיח. נכריע את האויב שוב ושוב ככל שנידרש.
מה שמרים את הרוח שלנו בשבעת החודשים האחרונים הוא החיבוק מהמשפחות השכולות, הזיכרון והמורשת שהתירו אחריהם יקירינו, אחינו לנשק.
לא נתייאש, לא נישבר לעולם עד הניצחון. כך ציוו לנו חללינו. נילחם למען חירות, עצמאות וביטחון מדינת ישראל כפי שעשו חללי חטיבת 401 מיום הקמתה.
תחנות הכרעה כאן קודקוד. בחזית שלנו מתחבא אויב חמאס. התקדם לתקוף ולהשמיד אותם. נעשה זאת ברוח חללינו ובמורשתם כשליבנו עם המשפחות השכולות.
תחנות הכרעה כאן קודקוד. התקפה, סוף.
אל"מ אהרון הוא מפקד חטיבה 401