נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן שיגר במהלך החג איגרת מיוחדת לנשיא יצחק הרצוג, לרגל יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל. "המחויבות של ארה"ב לביטחונה של ישראל היא איתנה", כתב, "קריטי שהמדינות שלנו יעבדו יחד כדי להגביר את הביטחון ואת השלום עבור ישראל והאזור כולו".
בפתח האיגרת כתב ביידן להרצוג: "אדוני הנשיא, בשם תושבי ארה"ב אני שולח את איחוליי החמים לך ולעם ישראל במלאת 76 שנה למדינת ישראל. אנחנו גאים ביחסים המתמשכים שלנו עם ישראל. כמדינה הראשונה שהכירה בישראל כמדינה עצמאית ב-1948, הקשרים שלנו מושתתים על ידי ערכים דמוקרטיים משותפים, אינטרסים משותפים וזיקה תרבותית דומה".
1 צפייה בגלריה
yk13923754
yk13923754
(ביידן | צילום: רויטרס, Kevin Lamarque)
ביידן ציין כי השנה האחרונה "הייתה כואבת מאוד, שכן ישראל ספגה את המתקפה הקשה ביותר בתולדותיה ב-7 באוקטובר. אבל עם ישראל הפגין כוח וחוסן אדיר. המחויבות שלנו לביטחונה של ישראל היא איתנה. אני מצפה שהמדינות שלנו ימשיכו לעבוד יחד. אני מקווה שהשנה הקרובה תביא יותר שלום ושמחה מאשר סבל. יום עצמאות שמח".
ברכות חמות הגיעו גם מהודו. הנשיאה דרופדי מורמו כתבה: "מצטרפת לאנשי הודו בהעברת איחולינו לכבוד הנשיא יצחק הרצוג ועם ישראל במלאת 76 שנים לעצמאותה של ישראל".
משרד החוץ של אזרבייג'ן שלח ברכות גם הוא: "שולחים את איחולינו לישראל ביום העצמאות שלה. יום עצמאות שמח ישראל!". בפרלמנט של רומניה עמדו השרים למשמע המנון "התקווה" לכבוד יום העצמאות של ישראל, שמצוין בכל המוסדות הרשמיים של רומניה. הטקס התחיל בהנפת דגל ישראל מחוץ לפרלמנט.