עוד יום קרב בצפון הבוער: טיל נ"ט ששוגר אתמול בצהריים משטח לבנון פגע ישירות באדמית שבגליל המערבי, וכתוצאה מכך נהרג אזרח ישראלי, לוחם נפצע באורח בינוני - וארבעה לוחמים נוספים באורח קל. כלי טיס ומסוקים הוזנקו לגזרה, ובאזור נרשמו חילופי אש כבדים. דובר צה"ל עידכן כי במסגרת חילופי האש "מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב ובכפר כילא שבדרום לבנון".
1 צפייה בגלריה
yk13923370
yk13923370
(בלון התצפית הצה"לי שהופל בשטח לבנון, אתמול)
מתחילת המלחמה נהרגו בגבול הצפון 24 אזרחים וחיילים. האזרח שנהרג אתמול אינו תושב אדמית, אלא הגיע לבקר חבר שגר בקיבוץ. ככל הנראה, לאחר ירי נ"ט לעבר כוחות צה"ל הוא ניגש לסייע להם - ואז נפגע מירי נוסף של חיזבאללה שהביא למותו מפגיעה ישירה.
לאורך כל שעות הבוקר והצהריים נשמעו אזעקות ביישובים שונים באזור קו העימות הצפוני, בעקבות שיגורים לשטח ישראל. בירי לגליל הצליח חיזבאללה לפגוע גם בבלון תצפית צה"לי, שנפל בשטח לבנון. בהמשך, בשעות אחר הצהריים, שוגר מלבנון מטח של עשר רקטות לאזור החרמון בגולן. בתיעודים שהופצו מהגליל המערבי אחרי הירי מלבנון נראו כמה נפילות, בין היתר בבית עסק באביבים. נגרם נזק, אך לא היו נפגעים באירוע. בנוסף, שריפה גדולה פרצה בשטח פתוח במרחב שבין מלכיה לדישון. שני צוותי כיבוי פעלו להשגת שליטה על האש.
חיזבאללה קיבל אחריות רשמית על הירי לגליל המערבי, ומסר כי הצליח כאמור להפיל שם בלון תצפית של צה"ל. דובר צה"ל אישר בהמשך כי הבלון הופל, ומסר: "כתוצאה מהשיגורים שבוצעו לגליל המערבי, בלון תצפית של צה"ל נפגע ונפל בשטח לבנון, אין חשש לדלף מידע". חיל האוויר ניסה להפיל ולהשמיד את הבלון לפני שחצה את הגבול.
בתקשורת הלבנונית נטען כי הבלון נפל בין רמיש לעין-אבל, בגזרה המערבית של דרום לבנון. ברשת "אל-מיאדין" דווח כי צבא לבנון לקח את המצלמה שהורכבה על הבלון.
גם התקיפות בדרום לבנון נמשכו אתמול. דובר צה"ל עידכן כי כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל מחבל של חיזבאללה, ששהה בסמוך למבנה צבאי של ארגון הטרור באזור מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. בכך אישר צה"ל את הדיווחים בלבנון על תקיפה בכפר הזה וחיסול פעיל חיזבאללה. לפי ארגון הטרור, מתחילת המלחמה נהרגו 298 מאנשיו, אולם בישראל מעריכים שהמספר האמיתי גדול יותר.
הסוף של המערכה בצפון לא נראה באופק. הממשלה האריכה את ההתקשרות עם המלונות שבהם משתכנים מפוני הצפון עד לסוף 2024. ביום שלישי שעבר אישרה ועדת הפטור במשרד האוצר את בקשת משרד התיירות לפטור ממכרז עבור מלונות לצורך שיכון מפונים, מ-1 ביוני עד 31 בדצמבר 2024 בהיקף של 2.1 מיליארד שקל.
עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, אמר כי "העצמאות שלנו והריבונות שלנו כאן לא מוטלים בספק, אבל כדי שאנחנו נמשיך להחזיק את הצפון ממשלת ישראל חייבת להתייחס בחומרה לכל פגיעה כאן על ידי מחבלי חיזבאללה, אני קורא לממשלה לאפשר לצה"ל להשיב אש שתשים סוף לאיום בצפון".