רק ביום שישי הקרוב נדע
גולדברג ועומרי גלזר משחקים בנינטנדו
(גולדברג ועומרי גלזר משחקים בנינטנדו)
– האם במאי הקולנוע האיראני הנודע מוחמד רסולוף, יגיע להקרנת סרטו החדש "זרעי התאנה הקדושה" בפסטיבל קאן, או שיישאר במקום המסתור שהוא שוהה בו מחשש לביטחונו.
רסולוף בן ה-52 הפתיע את מעריציו הרבים כשכתב הודעה קצרה על בריחתו מאיראן בשבוע שעבר ברשתות החברתיות. זאת, לאחר שיצא נגדו צו מאסר לשמונה שנים בכלא האיראני: "הייתי צריך לבחור בין ארבעה קירות הכלא לבין חיים כפליט. החלטתי להמר על החופש", הצהיר והוסיף: "אני חושש מאוד לגורלם של אלה שנעצרו בגללי".
3 צפייה בגלריה
yk13923959
yk13923959
(מוחמד רסולוף | צילום: אי־אף־פי, Alberto Pizzoli)
כוונתו של רסולוף לעשרות שחקנים ועובדים בתעשיית הקולנוע שנעצרו באיראן מיד עם בריחתו, במטרה לחקור אותם על נסיבות הבריחה ועל תוכניותיהם להצטרף אליו. ככל הידוע, כמה מהם הצליחו להימלט, ואחד העובדים הקרובים לרסולוף קיבל מקלט בקנדה.
רסולוף צירף לפוסט על בריחתו תצלום של הרים גבוהים שדרכם כנראה עבר. לא ברור, והוא בכוונה לא הבהיר בעצמו, האם נמלט דרך טורקיה, אפגניסטן או אזרבייג'ן.
3 צפייה בגלריה
yk13924010
yk13924010
שביל הבריחה. הצילום שהעלה רסולוף לאינסטגרם | צילום: מתוך האינסטגרם שלו
דרכונו של רסולוף הוחרם ב-2017 ומאז הוא נשלח לכלא מספר פעמים. ב-2022, בעקבות רצח מהסא אמיני, הצעירה הכורדייה-איראנית ב"מעבדה לתיקון נשים סוררות", הוכנס הבמאי לשנה לכלא, ושוחרר כשנרגעו מהומות הרחוב. סרטו החדש, "זרעי התאנה הקדושה", מזכיר רק ברפרוף את פרשת אמיני (בשל החשש לחייו), ומתמקד בדמותו של שופט בית המשפט העליון ובמערכת יחסיו הרעועים עם רעייתו ובתו.
3 צפייה בגלריה
כיתוב לתמומה גאל
כיתוב לתמומה גאל
כיתוב לתמומה גאל
(רויטרס)

גזר דינו של רסולוף הועבר לידי פרקליטו ברביעי שעבר: שמונה שנות מאסר באשמת "פגיעה קשה בקדושת ערכי הרפובליקה האיראנית", החרמת כל רכושו, קנס כספי ומלקות.
פורסם לראשונה: 00:00, 15.05.24