מיקי ברקוביץ' קיבל אתמול את פרס ישראל לשנת תשפ"ד לספורטאים מצטיינים והוסיף בכך עוד תואר יוקרתי לרזומה העשיר שלו.
1 צפייה בגלריה
yk13924074
yk13924074
(ברקוביץ' והשר קיש | צילום: מישל אמזלג, לע"מ)
כוכב העבר האגדי של מכבי ת"א והנבחרת זכה בפרס לאחר שלא חולק בשנה שעברה בעקבות חילוקי דעות בין חברי הוועדה, שלא הצליחו להגיע להסכמה על מועמד נבחר אחד. לפני קצת יותר מחודש התבשר ברקוביץ', שחגג לפני שלושה חודשים את יום הולדתו ה-70, כי נבחר להיות חתן פרס ישראל על ידי הוועדה, שאלי אוחנה עמד בראשה והיו חברים בה פרופ' רוני לידור, מגישת הספורט מירי נבו והמתעמלת האמנותית לשעבר נטע ריבקין.
בין נימוקי הוועדה נכתב: "ברקוביץ' הפך לאגדה בספורט הישראלי בשל הישגיו הגדולים ויוצאי הדופן בענף הכדורסל, הן ברמה האישית והן ברמה הלאומית, ונחשב לגדול כדורסלני ישראל בכל הזמנים".
עוד ציינה הוועדה כי "ברקוביץ' השפיע באופן עצום על הספורט בישראל ושימש כשגריר המדינה באמצעות הספורט בכל העולם. דמות מופת מעוררת השראה בכל בית בישראל".

המסע של גליל

גליל עליון עוברת עונה מטלטלת, וללא אולם ביתי היא מנסה לשרוד בליגת העל. אתמול, במשחק תחתית לוהט באילת, היא ניצחה 77:87, עקפה אותה בטבלה ועשתה צעד חשוב בדרך למטרה. די-ג'יי קנדי (18 נקודות) ושאק ביוקנן (15) הובילו, ג'וואן ג'ונסון בלט עם 26 בצד השני.
האחרונה הפועל באר-שבע (איגור קולשוב 18) הסתבכה בנס-ציונה (ראלי אולקינס 22) עם 85:70. הפועל עפולה (קמרון שלטון 12) גברה בבית על בני הרצליה המידרדרת (ברייסון וויליאמס 18) 65:68 בקרב על מקום בפלייאוף.