במסגרת שבוע שימור אתרים, המתקיים כבר יותר מ-30 שנה, נחשפים לציבור אתרי המורשת ברחבי הארץ. במסגרת האירועים מוצעים בהם למקרים מפגשים עם בתים, דמויות וסיפורים, העוזרים להרכיב את התמונה המופלאה של ההתיישבות והמאבק על הארץ החל מהמאה ה-19.
1 צפייה בגלריה
yk13924517
yk13924517
(צילום: עלית הננסון)
ברביעי הקרוב ייפתח שבוע שימור אתרים עם עשרות סיורים ופעילויות ברחבי הארץ, רובם ללא תשלום. חלק מהאירועים, שמבקשים לשים זרקור על תודלות העם היהודי פה, מתכתבים באופן מדהים עם ימינו. כך למשל יתקיימו ברביעי הבא (29.5) בתחנת משטרת נהלל ההיסטורית הרצאות על הנוטרים וההגנה על היישובים בימי המרד הערבי, וכן שיח לוחמים עם מפקדי כיתות כוננות בקיבוצים רעים ונירים (ללא תשלום, בהרשמה מראש בטל' 04-6415073).
בצריף בן-גוריון בשדה בוקר יתקיים סיור חווייתי, המבוסס על אירועים אמיתיים, שידגים כיצד נראו חייו של בן-גוריון לאחר שפרש מראשות הממשלה ועבר לנגב (31 במאי, ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר).
עוד אירועים מעניינים: סיור בבית ויצמן ברחובות בעקבות מורשת האדריכל אריך מנדלסון; סיור לאורך הדרך ההיסטורית בין יפו לירושלים; נגיעה בתולדות הרכבת החיג'אזית בחיפה; ביקורים בבתים המספרים את סיפורי החלוצים והחלוצות; סיור בעקבות יצירות האמן שרגא ווייל; סיפורי אהבה וקולינריה באשקלון ועוד.
31-22.5, פרטים באתר המועצה לשימור אתרים בישראל