שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, חזרה לאחרונה לכותרות אחרי חשיפת אחורי הקלעים של התנהלותה סביב מינוי שופטים. בריאיון לפודקאסט הפוליטי "120 ואחת" בהגשת מורן אזולאי היא מתעקשת שהייתה פועלת כך שוב, ומדברת על הצורך בבחירות על רקע כשלי הממשלה.
"ב-7 באוקטובר הייתה קריסת הרתעה. מי שאחראי על ההרתעה זה ראש הממשלה והממשלה שלו", תוקפת שקד, "בקדנציה הזאת ההרתעה פשוט קרסה, גם מול חמאס וגם מול איראן. האחריות על ההרתעה ועל ההגנה זה בעיקר על הצבא. כמובן לרמטכ"ל יש אחריות על כתפיו, וראש שב"כ, ראש אמ"ן, ושורה של אלופים. אני חושבת שהדבר הנכון זה להגיע לתאריך מוסכם של בחירות בסוף השנה. הממשלה הזו לא יכולה להמשיך לאורך זמן". את אומרת לנתניהו: קבל אחריות וקבע תאריך לבחירות. "חד-משמעית. שמעתי שבאנגלית הוא כבר קיבל אחריות. והרמטכ"ל בוודאי. הוא יצטרך להתפטר". היית רוצה לראות אותו מתפטר עכשיו? "אפשר לדבר על תאריך, אבל הכיוון צריך להיות להחליף את הרמטכ"ל וחלקים לא מבוטלים מהמטכ"ל”.
1 צפייה בגלריה
yk13925589
yk13925589
(איילת שקד | צילום:קובי קואנקס)
על סוגיית הגיוס מציגה שקד עמדה מפתיעה: "אני חושבת שהצבא צריך להתחיל ולגייס 50 אחוז מהחרדים. האמנתי בשיתוף פעולה וחשבתי שבהידברות זה יעבוד, אבל עשר שנים זה לא עבד”.
על חשיפת השיחות עם אפי נוה: "הוועדה הזאת (לבחירת שופטים) מתנהלת כך מאז ומתמיד, פשוט לא פירסמו עד היום הקלטות. זו הדרך שבה ממנים שופטים. מו"מ בין פוליטיקאים ללשכת עורכי הדין לשופטים. רוצים לשנות את השיטה? אפשר. אבל ראינו שכשהציעו לשנות את השיטה קמה צעקה גדולה".
כלומר, אם את חוזרת אחורה - את מתנהלת אותו דבר.
"חד-משמעית. מיניתי שופטים ושופטות מצוינים ומצוינות. גיוונתי מאוד את המערכת. ידעתי לעבוד בתוך השיטה. עשיתי את הבריתות הפוליטיות שהייתי צריכה".