לאור ההתקדמות המסיבית של הכוחות הרוסיים באזור חרקיב, נאלץ אתמול נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לבטל נסיעה מתוכננת לספרד לאור ההתפתחויות המדאיגות מהחזית. במקביל, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן סיים אתמול ביקור בקייב, שבו הכריז על חבילת סיוע אמריקאית נוספת בהיקף של שני מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
yk13925112
yk13925112
(צילום: ROMAN PILIPEY, איי-אף-פי)
אלא שבחזית המצב קשה. אתמול דווח שכוחות אוקראיניים נסוגו ממספר עמדות מפתח סביב העיירות שליד חרקיב, זאת למרות שבדיווחים אחרים נמסר שהאוקראינים בלמו במספר מוקדים את התקדמות הרוסים. אלפים מתושבי העיירות שבאזור חרקיב פונו מבתיהם.
בלינקן הדגיש בביקורו את המשך תמיכת וושינגטון והמערב באוקראינה, וציין את חבילת הסיוע הצבאי בשווי 61 מיליארד דולר שאושרה בקונגרס.
הוא ומשלחתו הגיעו לאחר הפגישה עם זלנסקי ושר החוץ קולבה לפאב במרכז העיר. בלינקן, שעלה לבמה וניגן בגיטרה עם הלהקה שבפאב, אמר לנוכחים: "אני יודע שאלה זמנים קשים מאוד, אבל עליכם לדעת שארה"ב ורוב העולם תומכים בכם".
האמרקיאים מודאגים מהמומנטום הנוכחי של הצבא הרוסי. זלנסקי והרמטכ"ל האוקראיני סירסקי הודו לאחרונה שהמצב בשדה הקרב הוא "מסובך".
פוטין יפגש היום בבייג'ין עם הנשיא ג'ינפינג. הברית בין השניים מתבססת גם על שאיפתם לצמצום כוחה הגלובלי של ארה"ב. להיקף הסחר בין המדינות יש תרומה מכרעת לכלכלת רוסיה, שביצועיה טובים ממה שהעריכו במערב.