החלל הראשון במבצע ברפיח: סמל עירא יאיר גיספן (19) ז"ל מפתח-תקווה, לוחם בגדוד 75 בחטיבת השריון 7, נפל שלשום בתאונה מבצעית בדרום רצועת עזה.
"‏את אשר יגורתי בא לי. חרב עלי עולמי, הבן היפה החכם הגיבור והאמיץ שלי נפל בקרבות בעזה", ספד לו אביו, עמית, "עירא, יפה שלי, כמה אני אוהב אותך - רק אלוהים יודע. לא יודע איך אמשיך בלעדיך. ילד יפה ואהוב שלי, תמשיך לשמור עלינו. אוהב אותך הכי בעולם".
1 צפייה בגלריה
yk13925168
yk13925168
(סמל עירא יאיר גיספן ז"ל)
שי עמית, לשעבר מחנכו של גיספן, סיפר: "אי-אפשר להגיד את השם של עירא בלי להגניב איזה חיוך. חינכתי אותו שנתיים בכיתת הנדסת תוכנה בתיכון. הוא היה הדבק של הכיתה, ילד שובה לב. מלא ברוח שטות חיובית כזו, אי-אפשר היה באמת לכעוס עליו. מאוד אהוב ואהוד על חבריו, רצה ושאף להיות לוחם - ונלחם על זה גם - אני זוכר את השיחות שלנו".
לדבריו, "הוא היה בכיתת הנדסת תוכנה ששם הרבה מהם מכוונים למקצועות האחרים בצבא. הוא דווקא רצה ללכת להיות לוחם, אפילו שהוא היה מאוד חכם, בעל יכולות מצוינות. אני זוכר אירוע אחד שהגעתי לכיתה בהפסקה וראיתי אותו עושה מעשה מסוכן, ואז כשלקחתי אותו לבירור הוא פשוט אמר לי 'שי, אבל מה אתה רוצה? משעמם לי', בכזה מן חיוך. אתה עושה את עצמך כועס עליו, אבל אתה יודע שבפנים אתה מחכה שהוא ייצא כדי להתגלגל מצחוק".