בימים קצת טרופים אלה יש גם חדשות טובות. אירופה לא רוצה להיות מאלמו. ומשום כך, ישראל הגיעה למקום השני באירוויזיון. היא ירדה למקום החמישי בגלל הצבעת השופטים. זה הפער בין ההצבעה העממית שהעניקה תמיכה אדירה לישראל ברוב ארצות אירופה, גם אלה שנחשבות עוינות, לבין האליטות התרבותיות באותן מדינות שמהן מגיעים השופטים. הרוב אוהב. המיעוט הפרוגרסיבי שונא. אפשר אפילו לומר שבדיוק כשם שהצבעת השופטים נגד ישראל הייתה פוליטית, גם ההצבעה העממית הייתה פוליטית, בעד ישראל. האירופאי המצוי רואה את ההפגנות של חסידי הטרור והרצח. הוא יודע שמדובר באויב מבפנים. הוא יודע שהאליטות שלו משתפות פעולה עם תומכי הטרור. והוא מצביע נגד. גרמניה, בלגיה, צרפת, סן-מרינו, שוודיה, פורטוגל, הולנד, לוקסמבורג, איטליה, בריטניה, פינלנד, ספרד, שווייץ ואוסטרליה העניקו, כל אחת ואחת מהן, 12 נקודות לישראל. כן, גם שוודיה. כך לא מצביע קהל שמתעב את ישראל. כך מצביע קהל שלא רוצה שאירופה תהפוך למאלמו, שיודע שישראל נמצאת בחזית המלחמה נגד הג'יהאדיסטים, שהתומכים שלהם ובני דמותם מאיימים על הרבה מאוד ערים באירופה. יש מי שיטען שמדובר בעוינות להגירה. יכול להיות. אבל אם מהגרים הם אלה שראינו בהפגנות נגד ישראל במאלמו, אז ההתנגדות מוצדקת. משום שהשנאה הלוהטת הזאת מדאיגה את אירופה. יש כמובן מוסלמים אחרים. רבים מהם העזו לכתוב בעד ישראל. ומהצד השני, אירופאים תומכי חמאס מהסוג של השוודית גרטה טונברג, היו מעטים. ובהנחה שההצבעה האירופית בעד ישראל היא לא רק בזכות הביצוע הנפלא של עדן גולן - אז יש עוד אירופה. והיא לא אנטי-ישראלית.
1 צפייה בגלריה
|
|
גולן באירוויזיון. צופי 14 מדינות נתנו לה 12 נקודות. כך מצביע קהל שלא רוצה שאירופה תהפוך למאלמו
(צילום: AFP/ TOBIAS SCHWARZ)

אנחנו לא מעניינים

יש עוד. סקר של אתר החדשות האמריקאי AXIOS, שנערך בין 3 ל-6 במאי, בשיא המהומות של הקמפוסים, מגלה שמבין תשעה נושאים שנמצאים על סדר היום בארה"ב, הסטודנטים העניקו לסכסוך במזרח התיכון את המקום התשיעי. רק 13 אחוז חושבים שזה הנושא החשוב יותר. בנוסף, רק 8 אחוזים מהסטודנטים השתתפו בפעילות מחאה כלשהי בנוגע לעזה, משני צידי המתרס. גם בהנחה שהרוב היו תומכי חמאס - מדובר באחוזים בודדים. הם עושים הרבה רעש. הם תופסים את הכותרות. אבל מדובר במיעוט קטן. 34 אחוז מהסטודנטים מאשימים את חמאס במשבר, 19 אחוז מאשימים את בנימין נתניהו, ורק 12 אחוז מאשימים את ישראל. אחוז דומה מאשים את ביידן. עם השכלה קצת יותר רצינית, עם פחות שטיפת מוח, אפשר להניח ש-98 אחוז היו תומכים בישראל. אבל בדיוק כמו באירוויזיון - הפער בין השופטים לבין הציבור הרחב הוא פער בין רוב המרצים העוינים לבין רוב הסטודנטים שנותרים מפוכחים.
יש עוד סקרים, עם נתונים הפוכים, שמצביעים על כך שיותר מדי צעירים בארה"ב תומכים בחמאס. כך שצריך לקחת את הסקרים הללו בזהירות. אבל מכיוון שהצגנו כאן גם סקרים מטרידים וגם את פגיעתם הרעה של המפגינים תומכי חמאס, מקולומביה ועד מאלמו - ראוי להציג גם את הסימנים החיוביים. לא כל העולם נגדנו.

חוק המספרים הגדולים

הנשיא ביידן בשבוע שעבר ומזכיר המדינה השבוע הטיחו אישומים כבדים בישראל וקוננו על הפגיעה בחפים מפשע ברצועת עזה. אנתוני בלינקן דווקא דיבר על כך שמחבלי חמאס "מתחבאים מאחורי ומתחת לאזרחים, בבתי חולים, בתי ספר, מסגדים, בנייני דירות". אבל, אמרה המראיינת, "נתניהו עצמו הודה שנהרגו יותר אזרחים ממחבלים... הוא העריך שנהרגו 16אלף אזרחים ו-14 אלף מחבלים". וזה עוד טוב לעומת צחי הנגבי, שזרק את המספר 40 אלף הרוגים. מה אמור בלינקן לומר? שנתניהו טועה, ונהרגו יותר מחבלים מאזרחים?
כך שלפני שאנחנו באים בטענות לתעמולה האנטי-ישראלית על ג'נוסייד, כדאי לשים לב שאין צורך להקשיב למפגינים בקולומביה או במאלמו. אלה ראש הממשלה והיועץ לביטחון לאומי שמפיצים מספרים שמסתמכים בעיקר על פרסומי חמאס. המקור העיקרי לנתונים הוא "משרד הבריאות של חמאס". אז מדוע נתניהו מאמץ את נתוני תעמולת חמאס? ומדוע הנגבי פולט נתון שאפילו חמאס לא הפיץ? ארבעה תחקירים כבר הפריכו את נתוני חמאס. אף אחד לא מספר להם? חמאס אמין יותר מה"וושינגטון אינסטיטיוט"? הם לא מבינים מה יוצא להם מהפה?
עכשיו אלה לא רק תחקירים חיצוניים. כל פרסומי OCHA (משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים) התבססו על נתוני חמאס. אלא שלפני שבוע חל שינוי. הנתון צנח ל"24,686 הרוגים שניתן לזהות". גם הנתון הזה מבוסס על חמאס. מתוכם 20 אחוז נשים ו-40 אחוז גברים בגילי לחימה. לפני כן, פירסם האו"ם את הנתון השגוי שלפיו "שני שלישים מההרוגים הם נשים וילדים", וגם שני שלישים אלה הפכו ל-"70 אחוז". רוב עיתוני העולם דיקלמו את השקר הזה ללא בדיקה, וגם העדיפו את ה"70 אחוז נשים וילדים". כל המרבה הרי זה משובח.
הנתון המתוקן טוען שמדובר ב-32 אחוז ילדים עד גיל 18. בצוק איתן 10 אחוז מההרוגים היו צעירים בני 15-19, לעומת 1.7 אחוזים בלבד של צעירות. זה מצביע על כך שרוב הצעירים הללו נהרגו כלוחמים. וזה אומר, שגם אם מסתמכים על נתוני חמאס בלבד ייתכן שרוב ההרוגים הם גברים בשכבות גיל של משתתפי לחימה. כאשר מצרפים לכך את המחקרים שהפריכו מלכתחילה את נתוני חמאס-או"ם, אז בהחלט ייתכן שהחפים מפשע מקרב ההרוגים הם פחות מ-50 אחוז. למעשה, אנחנו עדיין לא יודעים. צה"ל, אולי מטעמי זהירות מופרזת, כמעט שלא מציג נתונים. הבמה של חמאס. כל שלוחות האו"ם עם רוב כלי התקשורת בעולם מפזזים על הבמה הזאת. אבל למה גם נתניהו והנגבי?
חובה להזכיר, כפי שכבר פורסם בטור הזה, שב-WAR ON TERROR של ארה"ב, 70 אחוז מההרוגים היו חפים מפשע. אל דאגה. ארה"ב לא תפסיק לספק נשק קטלני לעצמה. ועדיין, ההגינות מחייבת להציג את הנתונים. ישראל פוגעת בחפים מפשע פחות מכל מדינה אחרת. וההפגנות נגד ישראל הן יותר מאשר נגד כל מדינה אחרת. וכמו שאמר בעבר ראש המטות המשולבים של ארה"ב, מרטין דמפסי, כאשר הוא רוצה לדעת איך למנוע חפים מפשע - הוא לומד מישראל. וגם אם מה שמותר לארה"ב אסור לישראל, עדיין מותר להציג את האמת. וגם נתניהו והנגבי מתבקשים לדעת את העובדות, לפני שהם מדבררים את תעמולת חמאס.

ההס והארס

ברחבי ארה"ב התקיימו השבוע טקסי סיום שנת הלימודים. לא היה טקס, סיפרו לי סטודנטים מקולומביה, שלא היה בו נאום אנטי-ישראלי. הנואמת המרכזית בחוג לעיתונות הייתה עמירה הס. גם מי שמכיר נדהם מהארס האנטי-ישראלי. "השליטה הישראלית בפלסטינים", היא אמרה, "היא החמורה מאז ומעולם". ברצינות? הבלגים רצחו מיליונים בקונגו. חתכו איברים כאמצעי ענישה. הצרפתים הרגו רבבות באלג'יריה. הרשימה ארוכה. אבל לעזאזל העובדות. כך שאין צורך באשליות. האנטישמים לא מוותרים.