"לפי מה שהבנו, אלעד עשה מנגל עם חברים בבית שמרוחק כ-20-30 מטרים מהעמדה הצבאית שהותקפה. אחרי ששמע את הטיל הראשון הוא עזב הכל ורץ לסייע לחיילים, ועוד לפני שהגיע חטף את הטיל השני". כך סיפר אתמול בכאב שמשון, אחיו הבכור של אלעד פינגרהוט (38) ז"ל, שנהרג שלשום בצהריים מירי טיל נ"ט של חיזבאללה לקיבוץ אדמית שבגליל המערבי.
1 צפייה בגלריה
yk13925216
yk13925216
(אלעד פינגרהוט ז"ל)
טיל הנ"ט ששוגר פגע ישירות באדמית והביא לפציעתם של חמישה לוחמים, אחד באורח בינוני וארבעה באורח קל. פינגרהוט, שזינק מיד לסייע להם, נהרג בדרכו אליהם.
פינגרהוט, במקור מאפרת, התגורר בשנים האחרונות במצובה, כדי להיות קרוב לשלושת ילדיו שהתגוררו עם גרושתו בקצרין. "אלעד אהב את ארץ ישראל ואהב לטייל בה", אמר אתמול אחיו, שמשון. "הוא היה ממקימי אתר התיירות 'אמת הביאר' שבגוש עציון, שהיום הוא כבר פנינת תיירות מוכרת. אלעד גם היה ממקימי היישוב איבי הנחל שבגוש עציון.
המוות שלו זו אבידה גדולה. אני אתגעגע לשיחות הנפש העמוקות שהיו לנו, ולחברות הטובה. מעבר להיותנו אחים, היה לנו קשר מאוד מיוחד. זו תחושה קשה שאי-אפשר להסביר".
דובי שפלר, ראש המועצה המקומית אפרת, ספד: "ליבנו עם משפחת פינגרהוט, משפחה ותיקה ושורשית באפרת. הריצה של אלעד הי"ד אל התופת כדי לסייע לחיילי צה"ל שנפגעו מלמדת על החינוך שינק והערכים שנטעו בו הוריו. המועצה על כל אגפיה תלווה את משפחתו ותסייע ככל שיידרש".