ביקורת חריפה של שר הביטחון על ראש הממשלה, בעיצומה של המלחמה: שר הביטחון יואב גלנט תקף אתמול את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי ישראל נמצאת במגמה מסוכנת - המקדמת ממשל צבאי ואזרחי ישראלי ברצועת עזה - דבר שאותו הגדיר גלנט "חלופה רעה, שמסוכנת לישראל אסטרטגית, ביטחונית וצבאית".
גלנט קרא לנתניהו להכריז כי ישראל לא תשלוט אזרחית ברצועה, כי לא יתקיים בה ממשל צבאי, וכי תקודם מיד אלטרנטיבה לחמאס ברצועת עזה. "עכשיו וכרגע, זו המשמרת שלנו - לקבל החלטות קשות מתוך העדפת השיקול הלאומי, גם אם הדבר כרוך במחירים אישיים ופוליטיים".
שר הביטחון טען כי מערכת הביטחון הציגה תוכנית שנתניהו לא מוכן לדון בה. "מאז אוקטובר אני מעלה את הדברים בקבינט ללא תשובה", אמר. "סופה של המערכת הצבאית במעשה המדיני. היום שאחרי חמאס יושג רק על ידי שליטה של גורמים פלסטיניים בליווי בינלאומי, שיהוו חלופה שלטונית לחמאס. זה אינטרס לאומי ישראלי. אי החלטה משמעותה החלטה בפועל".
בפתח הצהרתו אמר גלנט כי בצפון מתקיימת מלחמה מתמשכת, והבהיר כי "בקרוב נידרש להחלטה - הסדר או פעולה בצפון". בהמשך התייחס גם ליחסים עם האמריקאים, ואמר כי "ארה"ב הייתה הראשונה להתייצב לצידנו במעשים ולא בדיבורים. היא ממשיכה לעמוד לצידנו. את המחלוקות אנחנו פותרים בחדרים סגורים ולא בראיונות או ציוצים".
שר הביטחון התייחס גם לכך שצה"ל נאלץ לחזור שוב ושוב לאותם המקומות, ואמר כי "עלינו לחסל את יכולתו השלטונית של חמאס. בהיעדר חלופה לארגון ייוותרו שתי חלופות גרועות - ממשל צבאי-אזרחי ישראלי או שלטון של חמאס". הוא הסביר כי הפעולה ברפיח נעשית על מנת "לאתר חטופים ולחסום את צירי ההברחות". לדבריו, "כל עוד חמאס משמר את השליטה האזרחית בעזה - הוא עלול לשקם את כוחו, וצה"ל עלול להילחם במקומות שבהם כבר נלחם".